Citat:
Ursprungligen postat av dbbb
Tack för bra svar!
Dilemmat som jag ser det är dock att andra aktiveringsmail till hotmail, tex från facebook, går det att klicka på utan problem, dvs utan att behöva klicka "show content".
|
Oj, det visste jag inte. Dock kan du ju skriva länken utan href tagen och sedan be kunden att markera, copy och paste till web browsern. Eller ha någon kort kod som kunden själv enkelt kan knappa in på er web-sida.
De är de enda sätten som jag känner till för hotmail, men so du skriver så verkar det ju finnas andra sätt. Jag tror inte SPF skulle kunna påverka detta.
Dock finns det något som heter trusted sender (hos hotmail). Jag hittade följande text om detta:
Hotmail will also include a new feature tagged "Trusted Sender," which visually identifies legitimate mail from about 100 senders, mostly financial institutions like banks, that are commonly spoofed by identity thieves.
This is another idea that I like. It’s an idea that I think has been long outstanding. Domains that are commonly spoofed – like Paypal, eBay, Facebook, Citibank, HSBC, Chase, etc – should have some sort of trusted validation flagged in email so the user knows who they are communicating with. This is one of the most useful features of sender authentication.
Så du kanske blir tvungen att starta en bank eller liknande för att komma vidare med ditt problem