FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej då. Frakthandlingarna och fraktbolaget bekräftar både vikt och pris. Men den kinesen verkar ha försvunnit från alibaba nu...
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När jag får skrymmande paket från Kina så står det RÄTT vikt, men frakten är dyrare. Nog skulle jag protestera om det står 120 kilo och den väger 45... Det är ju bedrägeri :P
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dom kan ju hävda att dom har kostnader för frakthantering. Du accepterade ju faktiskt att betala så mycket för leveransen av sakerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Nej, det är standard hos alla speditörer att beräkna en volymbaserad vikt, vanligtvis 200-280kg/m3. Sen betalar man för det som är högst, verklig vikt eller volymbaserad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu brukar jag inte kolla så mycket utan bara godkänner utbetalningarna av fakturorna till DHL o posten. Fast måste vara ovanligt att man skriver volymbaserade vikten till kunden? Om man nu gör det bör man ju vara tydligt med det, bästa är nog inte skriva den alls för undvika massa frågor från kunder som inte fattar vad det betyder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Säkert förekommer det andra med, men jag har aldrig sett det.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle rekomendera att anlita någon agent som sköter de tunga bitarna. Finns svenskar som sysslar med detta och de kan dessutom ofta förhandla ner priserna åt dig också.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|