FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Supporten hos Dell och kvaliteten på deras servrar är utmärkt, förstår inte riktigt vad du fått det ifrån att det skulle vara på något annat sätt. Vi har pensionerat allt från HP snart och går helt över till Dell. Därmed inte sagt att HP är dåligt.
Man behöver kanske, särskilt om man är ensam och det är väldigt viktigt att hålla liv i servern, ha ett bra serviceavtal att luta sig mot när det blixtrar i serverlådan... Dell har en utmärkt support för just detta, med sin "4 hour mission critical" som hittills alltid klarat lösa allt inom fyra timmar när något trasslat till sig för oss. I vilket fall borde ju du klara dig med en ganska enkel maskin med dagens mått mätt, t.ex. en Dell 310. Ge Dell en chans, tror inte du kommer ångra dig!
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har ingen erfarenhet av Dell, men vi har kört HP nu sedan 2006 och har ett 40-tal HP servrar i dagsläget och hittills har inte en enda server alla dessa år haft ett enda fel, (utom någon hårdisk som behövdes bytas) så jag rekommenderar HP.
__________________ EgenSajt.se - Gratis webbhotell vid köp av domän! Senast redigerad av Danielos den 2011-06-15 klockan 13:25 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Medhåll. Dom jag köpt har alltid blivit för varma, extremt dålig cirulation på luft, varma CPUer som till sist brinner upp (typ)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att jag föredrar dell beror på priset, jag sparar många tusenlappar på att köra Dell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den stora fördelen med Supermicro enligt jag hört att är att de är mycket mer flexibla. Det är enkelt att bygga en server som man vill ha den istället för att köpa färdiga paket, men det är väl på gott och ont antar jag. Jag kan tillägga att jag har inte så mycket erfarenhet av serverdrift. Ansvarade för driften ett par HP G3 servrar i ett projekt för ett antal år sedan, men annars har det mest varit VPS och dedikerade servar. Senast redigerad av pelmered den 2011-06-15 klockan 22:15 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|