FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vill kunna erbjuda mina kunder fast fraktpris, gärna spårbar. Som det är nu använder jag posten och går efter deras tabeller helt enkelt.
Men vad finns det för alternativ, jag vet att man via DHL kan skicka upp till några kg för under 50:- vilket ju är bra, men jag fortsätter helst med posten.. Så vad använder ni?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder posten och DHL, men fraktpriset är ju det pris jag tar mot min kund. Postens respektive DHLs tariffer är ju min inköpskostnad. Jag lägger på en marginal mellan min inköpskostnad och mitt försäljningspris, även på frakttariffer.
Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-09 klockan 11:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder posten och schenker.
Schenker har priser värt att titta över. VIlket ofta ger dig en liten marginal. Senast redigerad av Holmgren den 2011-06-15 klockan 09:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kör med Posten/DHL. Just nu tar jag 119/49kr för ordrar under 2kkr och 69/0 för ordrar över 2kkr. Dessa priser gäller Postpaket och DHL Servicepoint
Priserna under 2kkr speglar de priser jag betalar med ett par kronors marginal. Mer än 95% väljer DHL. Generellt har jag haft mindre strul med DHL, färre förseningar och bortslarvade paket. Dessutom kommer DHL två gånger per dag, en gång på morgonen runt 9 och lämnar paket och en gång runt 14 för att hämta. Posten brukar komma runt 15 för att hämta och lämna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|