FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej hej!
Har fått en förfrågan om att hjälpa några bekanta som driver en klädbutik att sätta upp en webbplats. Tanken är att de är några butiker som skall gå ihop och ha en shop tillsammans för att få ett litet större utbud. De vill att kläderna skall kunna sorteras efter tex butik och även att det endast är den butiken som har plagget som skall kunna redigera det. Dessutom behöver ju rätt butik få en notis när någon köper ett plagg. Har tittat runt lite på olika open source lösningar och tycker inte riktigt att det framgår om de har stöd för detta (flera butiker i en shop). Hittade en site som verkar bygga lite på samma koncept, http://www.meinto.se/. Någon som vet eller lyckas se vad de använder för platform? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Låter lite som det fyndiq.se gör; fast utan att rea ut det då.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
OpenCert kan ha flera butiker. Den enda nackdelen som jag har har hittat är att man inte "massmarkera" flera artiklar och ändra. Så har man lagt upp 1000 artiklar och vill starta en till butik,så får man göra det manuellt , så måste man gå in på varje artikel och lägga till en andra butik.
( Det går och lösa genom att peta i DBn direkt, men hittar ingen bra teknisk dokumentation för opencart ) Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet du vad de använder för platform?
Kollade lite på OpenCart, men jag hittade inget om att det går att konfigurera så som jag beskrev. Det står om att man bland annat kan styra flera butiker från samma admingränssnitt men det som jag är ute efter är ju att flera butiker skall kunna samexistera på samma site. Klein, har du något exempel på hur man skulle göra den konfigurationen med OpenCart? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
OpenCart blir omständigt. Du får det inte till det du vill ha.
Magento är lösningen: http://www.magentocommerce.com/magen...ltiple-sites2/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kolla in den här länken: http://www.crucialwebhost.com/blog/h...agento-stores/ Inte purfärskt skriven, men fungerar bra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Magento innehåller i grundversionen inte möjlighet att ge olika admin olika behörighet till olika shoppar på samma installation. Däremot finns ett tillägg för 500 $ om man nu tycker att det är en omistlig sak.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Säg att alla butiker har samma kategori-trädsstruktur. Om vi då lägger till ett plagg i tex Butik1->Koftor, kan man få på siten få till så att de visas i en kategori Koftor tillsammans med alla "koftor" från Butik2, Butik 3 osv? Magnus_A, har du använt admin-pluginen? Fungerar den bra och hur specifikt kan man ställa in saker? Går det att skapa olika roller? Kan någon ge mig en uppskattning över vad det skulle ta i tid att producera en sida med de kriterier som jag specificerat i Magento? Jag har aldrig arbetat med Magento tidigare men anser mig själv vara en relativt duktig PHP-programerare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Har du erfarenhet av Zend Framework så underlättar det betydligt. Magento är extremt modulariserat, utbyggbart och anpassningsbart. Vill du bygga egna funktioner så är det bara att bygga på utan att någonsin behöva modifiera grundkoden. Helt annorlunda än t ex gamla oscommrce där man klipper och klistrar tills allt är en enda gröt. Det du behöver göra i programmeringsväg är att bygga ett eller flera teman för dina butiker och installera dem. Sen handlar det mesta om inställningar och inte programmering. Du behöver köpa och installera ett antal plugins som förenklar din vardag, som gör att du enklare kan hantera ditt varulager. Koppling till Pacsoft lär finnas via Icommerce. Kopplingar till alla våra vanligaste betalväxlar finns. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|