Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Byxorna nere, FEJKAT test av egen site?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-29, 16:22 #1
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2010
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag blir arg av att webbplatser använder okrypterade lösenord och inte skyddar sig mot SQL-injektioner. Den webbplatsägare som råkar ut för den här typen av lätta hack förtjänar det.
+1.

Vem fan krypterar inte lösenorden på sina användare? Kan ju vara det absolut dummaste. Blir så otroligt lack för det "skadar" inte ägaren av siten så mycket, men det kan förstöra enormt mycket för användarna.
captaindoe är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 17:44 #2
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2009
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2009
Webbplatsägaren "förtjänar" att hackas, men däremot så förtjänar inte användarna att bli exponerade. Det är synd.

Som tur är inte jag registrerad där och det kan man ju vara förfärligt glad för. Det är oansvarigt att inte skydda sina användare överhuvudtaget. Alla kan ju bli hackade, men man kan inte exponera alla sina användare på det viset.

Sedan tycker jag Oidomio är sällsynt löjlig i den här tråden. Antipiratbyråns mini-me.
randis är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 18:04 #3
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag blir arg av att webbplatser använder okrypterade lösenord och inte skyddar sig mot SQL-injektioner. Den webbplatsägare som råkar ut för den här typen av lätta hack förtjänar det.
Att påstå att någon förtjänar att hackas jämställer jag med uttalanden som att en lättklädd tjej fötjänar att bli våldtagen, det är lika begåvat sätt att se på saken.

Inte fan förtjänar man att bli hackad eller våldtagen, även om man kanske inte tänkt igenom vad ens egna handlande kan få för konsekvenser och vad detta provocerar fram hos andra? Du kan inte vara seriös nu.

Inse fakta - de allra flesta som bygger hemsidor av olika slag har väldigt lite koll på säkerhetsfrågor, precis som väldigt få inser andra risker i vår värld, men skall man då anse det rätt att de drabbas av andra personers brott/illvilja?

Jag tycker inte det.
Oläst 2011-05-29, 21:38 #4
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av DudeRille Visa inlägg
https://www.flashback.org/sp30883764

Verka som sidan blivit hackad?
Snyggt att spara lösenord i klartext! Speciellt när användarna har registrerat sig med sina e-postadresser och säkert använder samma lösenord till sina mail!
Det är så otroligt korkat! Nu vet alla att gratisteori.se är osäkert och nästintill medverkar till att sprida personliga användaruppgifter.
Timofey är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 21:18 #5
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar

Reg.datum: Oct 2004
Oidomio: Finns det någon specifik anledning till att du valt att köra uppdrag granskning på gratisteori? Kugga du på teoritestet?
Alto är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 21:53 #6
Oidomio Oidomio är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Oidomio Oidomio är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Alto Visa inlägg
Oidomio: Finns det någon specifik anledning till att du valt att köra uppdrag granskning på gratisteori? Kugga du på teoritestet?
Ja min son har kuggats så jag är inte glad, därför blev det en chock när jag såg siten som vinnare i ett test av en tidning.

Uppdrag granskning började när jag blev anklagad för att ha själv förfalskat testet och mailat till ägaren. Döm själva, men ägaren ser tydligen inget problem i att använda en skyddad bild som avatar här(simpsons), eftersom bilden låg på en hemsida för gratis nerladding.

Min uppmaning till ägaren igen är att lägga upp screenshot av mailet som du ska ha fått. Det tar en minut och kan bevisa din oskuld, så så onödigt är det väl inte som du sa?

/mvh Oidomio.

Ps. Jag tycker att jag har följt reglerna och varit saklig
Pps. ni som hyllar hackningen är lika goda kolsupare själva, fy! Xamda har rätt.
Oidomio är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 22:08 #7
Cykelpedals avatar
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
Cykelpedals avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Oidomio Visa inlägg
Döm själva, men ägaren ser tydligen inget problem i att använda en skyddad bild som avatar här(simpsons), eftersom bilden låg på en hemsida för gratis nerladding.
Men herregud, ska du försöka komma med billiga angrepp kan du i alla fall hålla dig till grundsyftet med hela tråden. Nu är du bara nere på en personlig nivå, vad är det du vill åstadkomma? Hat mot en enskild människa?
Cykelpedal är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 21:42 #8

Jag tycker också att du ska förklara vad som menas med "STR Certifierad trafiklärare", så att du inte lurar dina användare.
Timofey är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 22:16 #9
Supermoderator

Supermoderator

Nog med trams. Försök vara seriösa. Försök framföra någon form av vettiga kritik. Avstå från personangrepp. Låst.

Taggar
google translate, spam

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017