Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Byxorna nere, FEJKAT test av egen site?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-28, 21:41 #11
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Oidomio Visa inlägg
Dit jag vill komma är att lagen måste respekteras, jag loggar in på er sida och jag tar ett prov och kollar upp bilden;

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...ratisteoir.png

http://www.gettyimages.com/detail/79942070

så ni har köpt den bilden från getty för 300 kr? ni har enligt det fejkade testet 3000frågor, så 300kr per bild x 3000 frågor blir lika med 900000kr bara för bild licenser, inte illa för en gratis sida som har fått 60kr i donationer..
nej bilden är INTE från gettyimages.com (inte en ända, faktiskt), utan det det finns sidor som säljer bilder för 1$.
...och JA, de är köpta! och nej, alla bilder är inte köpta! det finns sidor där man kan ladda ner HELT gratis i utbildningssyfte!

varför så intresserad?
nabil_akhlaque är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-28, 23:35 #12
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Dit jag vill komma är att lagen måste respekteras, jag loggar in på er sida och jag tar ett prov och kollar upp bilden;

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...ratisteoir.png

http://www.gettyimages.com/detail/79942070

så ni har köpt den bilden från getty för 300 kr? ni har enligt det fejkade testet 3000frågor, så 300kr per bild x 3000 frågor blir lika med 900000kr bara för bild licenser, inte illa för en gratis sida som har fått 60kr i donationer..
Att köpa bilder är inget olagligt, och ett perfekt sätt att komma igång. Att deras körlärare inte har en riktig profilbild på deras forum är inte heller olagligt på något sätt.

Är du ute efter att sätta dit dom på något sätt, mer än det fejkade testet? Som de har medgett verkade fishy och sen tog ner?
abergman är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 11:07 #13
Oidomio Oidomio är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Nykomling

Det fejkade testet har det kommits bortförklaringar med, jag beskylls för att ha fejkat testet, vilket jag vet att jag inte har, en fråga om karaktär nu. Bilderna kan vara köpta, inte omöjligt, men inte troligt.

Inte sätta dit på ett fult sätt, kolla i mina poster, jag skriver aldrig sitens namn eller något annat.

Lite mer karaktär, ägaren har simpsons som avatar på wn , har du tillstånd från 20th century fox? Läraren har Lars nu på en söndag bytt profilbild mot en annan skyddad från, http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4092827 gick det bra att kontakta scanpix på en söndag och köpa tillstånd? Jag är imponerad att du har såpass snabb kontakt med Lars som finns på riktigt och inte bara är falsk marknadsföring..

Jag vill bara se bättring för vilda western ska inte gälla på nätet
/mvh Oidomio.
Oidomio är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 12:24 #14
nabil_akhlaques avatar
Flitig postare

Flitig postare
nabil_akhlaques avatar

Citat:
Det fejkade testet har det kommits bortförklaringar med, jag beskylls för att ha fejkat testet, vilket jag vet att jag inte har, en fråga om karaktär nu. Bilderna kan vara köpta, inte omöjligt, men inte troligt.

Inte sätta dit på ett fult sätt, kolla i mina poster, jag skriver aldrig sitens namn eller något annat.

Lite mer karaktär, ägaren har simpsons som avatar på wn , har du tillstånd från 20th century fox? Läraren har Lars nu på en söndag bytt profilbild mot en annan skyddad från, http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4092827 gick det bra att kontakta scanpix på en söndag och köpa tillstånd? Jag är imponerad att du har såpass snabb kontakt med Lars som finns på riktigt och inte bara är falsk marknadsföring..

Jag vill bara se bättring för vilda western ska inte gälla på nätet
/mvh Oidomio.
Jag inte kontakt honom, den bilden har jag sett på honom i över 1 månad nu, så det du påstår att han bytte idag, är ju en lögn!

ja! jag har bild på honom vilket är gratis att ladda ner!! vad är problemet?
http://free-w.com/?q=Homer+Simpson

sen ang. "Det fejkade testet har det kommits bortförklaringar med, jag beskylls för att ha fejkat testet"
jag anklagar inte dig!! jag tror bara personligen att du kan ha legat bakom den...
jag vet iallafall att inte jag har gjort den, så det kan ha varit någon annan som inte gillar sidan, (en konkurrent kanske, who knows?).

Senast redigerad av nabil_akhlaque den 2011-05-29 klockan 12:27
Oläst 2011-05-29, 12:33 #15
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av nabil_akhlaque Visa inlägg
Jag inte kontakt honom, den bilden har jag sett på honom i över 1 månad nu, så det du påstår att han bytte idag, är ju en lögn!

ja! jag har bild på honom vilket är gratis att ladda ner!! vad är problemet?
http://free-w.com/?q=Homer+Simpson.
Men gratis att ladda ner betyder inte fritt fram o använda.... med pajkastning kommer vi ingenvart, publicera screenshot på mailet som du tror att jag skicka med hela brevhuvudet, jag har inget emot det så du behöver inte censurera det på någotvis.
Oläst 2011-05-29, 12:36 #16
nabil_akhlaques avatar
Flitig postare

Flitig postare
nabil_akhlaques avatar

Citat:
Men gratis att ladda ner betyder inte fritt fram o använda.... med pajkastning kommer vi ingenvart, publicera screenshot på mailet som du tror att jag skicka med hela brevhuvudet, jag har inget emot det så du behöver inte censurera det på någotvis.
och varför ska jag ens slösa min tid för detta?
vem är du? varför så intresserad?

sen finns det ju en massa profilbilder bara här på wn som de har tagit från internet, och ännu fler över hela världen..
varför hackar du just på mig? och varför är du så intresserad av just mig?

Senast redigerad av nabil_akhlaque den 2011-05-29 klockan 12:43
Oläst 2011-05-29, 12:43 #17
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

https://www.flashback.org/sp30883764

Verka som sidan blivit hackad?
DudeRille är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 13:59 #18
Nykomling

Nykomling

Jag är på dej eftersom att det var din site jag hittade det fejkade testet på, du förnekar det sen och säger att jag skickade testet, med de andra bilderna som din avatar vill jag visa att du inte ser ut att veta vad man får göra och inte. Din simpson avatar visar det.

Hackningen av siten blir jag arg för, det ska ingen råka ut för!!

Men visa mailet du fick, det är hur som helst en person som inte är en ängel som visas i mailet.

/mvh Oidomio.
Oläst 2011-05-29, 14:11 #19
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Hackningen av siten blir jag arg för, det ska ingen råka ut för!!
Jag blir arg av att webbplatser använder okrypterade lösenord och inte skyddar sig mot SQL-injektioner. Den webbplatsägare som råkar ut för den här typen av lätta hack förtjänar det.
emilv är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-29, 16:22 #20
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2010
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag blir arg av att webbplatser använder okrypterade lösenord och inte skyddar sig mot SQL-injektioner. Den webbplatsägare som råkar ut för den här typen av lätta hack förtjänar det.
+1.

Vem fan krypterar inte lösenorden på sina användare? Kan ju vara det absolut dummaste. Blir så otroligt lack för det "skadar" inte ägaren av siten så mycket, men det kan förstöra enormt mycket för användarna.
captaindoe är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Taggar
google translate, spam

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017