FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som flera har sagt så finns windows dns, rätt så simpelt att få igång.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulel också rekommendera windows DNS. Räcker med ett högerklick för att lägga in nya zoner där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
och samma förbannade snurrande musring. R2:an är lite bättre men blir såklart aldrig lika snabb och effektiv som 2003 R2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej tack så oerhört mycket
![]() Ska ta mig en titt på windows server, det får bli mitt sista försök till att sätta upp en. Annars får jag väl bara logga in på webhotellet, gå till dns-poster och beskriva vad de olika gör och att man hade lagt in motsvarande på sin server som man administrerar om man vill göra något! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Annars finns alltid SimpleDNS som är både bra och enkel att sätta upp. De har en gratis 14 dagars trial på sin hemsida, www.simpledns.com
Den är både enkel att sätta upp om kunskapen om DNS-servrar inte är på topp, och väldigt bra på alla möjliga sätt (bra verktyg för bulkuppdateringar, automatisk uppsättning av zoner i sekundära namnservrar, enkelt API för automatisering). Rekommenderas starkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Tack så mycket alla på WN för all hjälp ^^ Presentationen gick bra och nu ska jag bara skicka in en rapport på vad DNS är tills i morgon och sedan sätts betyget. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|