FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
vägtullar är det VGR som styr över. Göteborgs kommun styr inte ensamma här.. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Frågar du mig så är faran med SD starkt överdriven (röstar inte på dem själv). Vänsterpartiet och MP tycker jag själv är farligare, även de etablerade partiernas sätt att behandla SD och hur SD beskrivs i PK-media är mer skrämmande och leder faktiskt bara till att SD får fler röster. Nästa gång är det ju kanske dessutom inte ett rasistiskt parti som behandlas på liknande sätt. Det är trots allt en demokrati vi lever i...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Någon ökad rasism eller främlingsfientlighet lär det inte bli tal om, för den äkta, tysta och otäcka varianten av detta hittar vi nog i betydligt större utsträckning bland exempelvis Moderaternas väljare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag bor ute i ghettot (Tynnered) och hos oss bränner de bilar i stort sett varje kväll.
I vår valkrets fick SD 10% (3:e störst, M ca 21%) och i grannkretsen 14% (näst-störst, M ca 10%). Att SD skördar framgångar är inget konstigt då de faktiskt är de enda som vågar tala om problemen istället för att blunda. Jag röstar inte på dem själv men uppenbarligen är många rejält trötta på dagens situation och missnöjespartier fungerar då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
I Göteborg så vill t.ex. SD inte ha några vägtullar och detta är såklart populärt.
Problemet här är att politikerna bestämde en kväll att vi ska ha vägtullar. Ingen som helst omröstning bland medborgarna utan det bara beslutades. Bortförklaring sägs vara att staten satt detta som krav för att de ska hjälpa till och betala en ny tunnel under älven samt att de ska gräva upp hela stan (igen) för en ny järnvägstunnel på steroider. Det är möjligt att en omröstning skulle godkänna vägtullarna men då har vi i alla fall haft en ärlig chans att säga nej. Som det är nu fick vi alla veta det dagen efter i GP. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|