WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Glöm inte rösta idag! (Regionvalet Västra Götaland) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1048196)

KristianE 2011-05-15 10:30

Glöm inte rösta idag! (Regionvalet Västra Götaland)

Det är vår förbannade plikt att rösta. Så glöm nu inte detta.

Var inte en soffliggande gråsosse utan använd din rättighet!

abergman 2011-05-15 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20405470)
Det är vår förbannade plikt att rösta. Så glöm nu inte detta.

Var inte en soffliggande gråsosse utan använd din rättighet!

Om inte folk röstar så kan mycket väl SD få en massa makt, och vem fasen vid sina sinnens fulla bruk är intresserad av det?

Johan_W 2011-05-15 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av abergman (Inlägg 20405471)
Om inte folk röstar så kan mycket väl SD få en massa makt, och vem fasen vid sina sinnens fulla bruk är intresserad av det?

Förhoppningsvis väldigt få iaf. Fast å andra sidan så finns det ju en hel del som röstar rött också så jag har slutat att förvånas över folks dumhet...

StefanW 2011-05-15 13:18

Jag tänker inte rösta idag. Och det beror verkligen inte på att jag skulle vara någon "soffliggare". Sosse är jag inte heller :D

Jag har redan röstat, i höstas!

Dennis Holm 2011-05-15 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Johan_W (Inlägg 20405475)
Förhoppningsvis väldigt få iaf. Fast å andra sidan så finns det ju en hel del som röstar rött också så jag har slutat att förvånas över folks dumhet...

om du blir sjuk och det kostar mycket pengar och din försäkring inte täcker längre..
Undrar om du ändrar dig då ;).

Iallafall denna tråd var för att få folk att rösta.
Och rösta bör alla göra, det är en rättighet som folk tar för givet och skiter i.

Johan_W 2011-05-15 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Dennis Holm (Inlägg 20405491)
om du blir sjuk och det kostar mycket pengar och din försäkring inte täcker längre..

Och rösta bör alla göra, det är en rättighet som folk tar för givet och skiter i.

Nej jag kommer nog inte att ändra mig. Eftersom att jag är en person som tycker att lathet är ett fult ord så är inte den röda sörjan nåt för mig:)

Lime 2011-05-15 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Dennis Holm (Inlägg 20405491)

Vill inte vara "petig" men för att undvika att någon blir förvirrad...
1. Regionvalet idag har inget med sjukförsäkringen att göra.
2. Problemen med sjukförsäkringen är främst Försäkringskassans hårda tolkning av de politiska direktiven. Förändringen av sjukförsäkringen startades av S och togs över av Alliansen. De stora partierna var och är rörande överens om principen kring sjukförsäkringen.

Westman 2011-05-15 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Lime (Inlägg 20405515)
Vill inte vara "petig" men för att undvika att någon blir förvirrad...
1. Regionvalet idag har inget med sjukförsäkringen att göra.
2. Problemen med sjukförsäkringen är främst Försäkringskassans hårda tolkning av de politiska direktiven. Förändringen av sjukförsäkringen startades av S och togs över av Alliansen. De stora partierna var och är rörande överens om principen kring sjukförsäkringen.

1. Sant
2. Bara för att man tar över ett sunkigt system så ger det inte en regering fria händer att göra det till ren dynga utan att behöva ta ansvar för det man ställer till med. Två fel gör inte ett rätt.

Lime 2011-05-15 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20405516)
1. Sant
2. Bara för att man tar över ett sunkigt system så ger det inte en regering fria händer att göra det till ren dynga utan att behöva ta ansvar för det man ställer till med. Två fel gör inte ett rätt.

Jag håller med om att det fungerar dåligt. Men det hjälper inte att rösta annorlunda när partierna är överens i praktiken, oavsett vad de säger framför TV-kameran.

Det som snarast borde ändras är Försäkringskassans egna riktlinjer och tolkning som är omänsklig och knappast följer den politiska intentionen.

KristianE 2011-05-15 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av StefanW (Inlägg 20405487)
Jag tänker inte rösta idag. Och det beror verkligen inte på att jag skulle vara någon "soffliggare". Sosse är jag inte heller :D

Jag har redan röstat, i höstas!

Jo, men eftersom regionvalet nu görs om så är det din plikt att rösta på nytt.

Jag gillar hur SVT inte ens kan hålla en valvaka på SVT Play när 1.3 miljoner röstar idag...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson