FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej det är ju stor skillnad på en VM och en container. Jag brukar försöka skilja på dem genom att benämna en KVM/XEN/Vmware maskin som VM och en container som VPS.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo exakt så förklarar jag också men generellt marknadsförs ju allt under samma paraply. Utöver det så heter ju allt dessutom "cloud" så det blir än fler variabler för kunder att hålla reda på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
VPS är en som att en egen server. Men att drifta en egen server är inte särskilt märkvärdig om tex flyttar till en ubuntu / debian installation. Sedan finns väl en del leverantörer som tillhandhåller kontrollpanel ovan på.
Du behöver lära dej kanske 10 tiotal UNIX kommando, inte värre än så. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack på förhand! /Douglas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Detta håller inte. Vet ej vad Klein menar men 10 kommandon?? Kommer du inte långt med.
Du behöver någon som hjälper dig alt följer lite guider och lathundar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Douglas:
Vad är det du ska göra med servern? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har en ganska så stor shop. Ca 5000 kunder i registret. Håller på att byta shop system från ShopFacory till Prestashop just nu. Har även en del andra mindre shopar (ca 300-500 kunder per hop) byggda i både Prestashop, OpenCart och Oscommerce.
Sen har jag en del små mindre enkla html sidor. Typ informations sidor med adwords på. Och även två st bloggar byggda i WordPress. Vet inte om en VPS kanske är lite överdrivet för detta? En vanlig shared hosting hos City Network kanske räcker gott och väl? /Douglas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Douglas B,
LAMP kommer du säkert installera, så googla på setup LAMP eller liknande. Sen kanske säkra upp maskinen lite, finns massor att googla.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|