FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi kommer i ett led i att stärka kundförtroende och säkerhet att skaffa ett sk, grönt certifikat för huvudsiten (fakturahantering osv) och kontrollpanel och vi har att välja mellan GeoTrust True BusinessID with EV samt Comodo EV SGC. Priset är nästan samma, vilket är att föredra, någon som har erfarenheter?
Senast redigerad av jonny den 2011-04-27 klockan 13:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi valde Comodo till adrecord.com, tyckte att det var prisvärt för något år sedan då jag kollade runt. Vilket du ska välja och vad som skiljer kan jag tyvärr inte säga något vettigt om, men tummen upp för Comodo i alla fall som fungerat prima.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Med tanke på att Comodo hackades för ett par veckor sedan vilket tvingade Microsoft,
Mozilla, Google och Apple att skicka ut blixtuppdateringar för sina webbläsare där Comodos root-CA återkallades och ersattes med nytt, så skulle jag valt GeoTrust. Antagligen är det akuta problemet löst, men det känns ändå lite konstigt att köpa Comodo nu.. Siterna som drabbades var inga mindre än Googles egna, Live.com, m.fl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker att DigiCert har bra villkor och service. Nu har jag inte fingranskat de andras villkor, men se upp för dem som bara tillåter certifikatet att användas på en maskin och liknande lurendrejerier.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tack för alla svar! Det blev ett GeoTrust True BusinessID with EV
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
@Danielos: Vad fick du betala?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Är det någon som har erfarenhet av Start SSL, http://www.startssl.com/ ?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|