FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej, jag förstår. Men förrutom det så är SSL-krypteringen lika bra mellan dom?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
@audemars: Oja, minst 2048-bitars RSA nyckel är krav nuförtiden. Allt annat ställer du in på servern som använder certifikatet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jaha då förstår jag. Prisklassen är ju ganska stor mellan dessa två, VeriSign kanske ger bättre förtroende? Varför skulle någon välja VeriSign framför GeoTrust?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bump. Någon som vet skillnaden mellan dessa två krypteringar och vilken som är bäst:
Verisign RC4, 128 Bitars nyckel Verisign Camellia-256, 256 bitars nyckel Är det någon som helst fördel med Verisign förrutom varumärket jämfört med andra krypteringar som är hälften så billiga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
RC4 är deprecated och knäckt (likt MD5) och bör inte användas.
Camellia vet jag inte exakt vad det är, men 256bit är betydligt bättre än RC4's 128bit. Slående säkrare. Verisign har högre "garanti" och ersättning om SSL-certet knäcks, samt bättre bakåtkompabilitet med äldre webbläsare och produkter. Jag skulle välja ett billigare EV-SSL cert än Verisign alla dagar i veckan, sålänge det inte är bankverksamhet eller liknande finans-relaterad verksamhet som ska skyddas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
GeoTrust, Thawte och Comodo är tre stora leverantörer av SSL-certifikat.
Om du letar efter lite mer high-end skulle jag rekommendera dom. Här finns vettig overview för EV-certifikat: http://www.namecheap.com/ssl-certifi...tificates.aspx Jag vet dock inte exakt vad du letar efter så det blir marigt att rekommendera något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Nykomling
|
Swedbanks certifikat är ett Symantec / Verisign EV-certifikat. Det är det dyraste, så om du ska välja det är det antingen för att du tror att det lönar sig med det mest kända varumärket eller att du har klienter med ovanliga / gamla webbläsare eller plattformar. Hos oss kostar det 6900 kr exkl. moms per år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |