Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-28, 15:57 #21
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar

Reg.datum: May 2008
Dom enda som tjänar pengar på stora sidor är grundarna som är smarta nog att sälja ut delar av siten eller hela för fantasisummor:P
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-28, 17:12 #22
msjoedins avatar
msjoedin msjoedin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
msjoedin msjoedin är inte uppkopplad
Medlem
msjoedins avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,
När FB en gång i framtiden börjar svikta i popularitet, har herr Zuckerberg redan tjänat 50-100 miljarder dollar och kan då inte bry sig mindre, hehe
Jag tycker nog att jag börjar märka färre uppdateringar, folk som stänger av sina profiler och inte alls lika populärt som bara för några månader sedan.

Vad kommer härnäst då? Hur skall man bli den näste herr Zuckerberg? :-P
msjoedin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-29, 08:43 #23
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Nu säljer mediamogulen, gamle räven den för 100miljoner. Tror dom betalade 900 miljoner eller något..

25% tapp i trafik sen januari (Eller något i den stilen)

---
Annars tror jag inte facebook kommer tappa så mycket trafik, sidvisningar etc kommer säkert vara kvar. Men då tillströmningen av nya användare avtar kommer de totalt att tappa. Frågan är när. Kanske dags för varje kines att skaffa ett konto, vad händer då?
Kineserna är nyckeln. Deras sajter kommer att bli stora, kanske störst i framtiden. De har egna trender och bryr sig inte om andra, Konkurrensen är diamanthård, nästan alla icke kineser har förlorat när de gått in.
Frågan är om kinesiska sajter/sajtägare har en chans att bryta sig in på en engelskspråkig marknad. Det handlar om mer än bara översättning, kultur och traditioner.
För min del så tycker jag Facebook gjorde fel när de slopade geografisk indelning. Folk vill oftast bara kommunicera på sitt eget språk med landsmän.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-29, 10:42 #24
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
För oss med (mer eller mindre) besökta webbplatser finns det väl en viss oro att sajten en dag skall tappa attraktionskraften.
Intressant ämne du tog upp! Generellt tycker jag man ska skilja på webbplatser och "kommunikationsplatser" som jag vill kalla sociala medier. Forum och detta forum, wn är ju en "kommunikationsplats", och jag tror generellt inte att "kommunikationsplatser" som forum och FB kommer att dö ut på länge, såvida man förnyar sig, annars kommer någon ny FancyBook
Forum däremot verkar fungera stabilt och fortsätter att vara attraktiva och kompletterar FB. Forum som endast är allmänt sociala försvinner och övergår alltmer till FB, men profilerade rena intresseforum växer. Själv hänger jag bra mycket mer på forum än på FB.

Webbsidor däremot, är ju mer känsliga men är inte direkt jämförbara med "kommunikationssidor", utan kommer vara populära om intresset finns att läsa innehållet. Nya intressanta sidor kommer och gamla ointressanta sidor försvinner.

Senast redigerad av Danielos den 2011-04-29 klockan 10:44
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-29, 11:22 #25
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
När googles stora ändring av sökalgoritmen kommer så småning om även här i Sverige kommer nog det bli mycket ändringar för en hel del halvstora sidor med mycket söktrafik.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-29, 22:40 #26
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
För min del så tycker jag Facebook gjorde fel när de slopade geografisk indelning. Folk vill oftast bara kommunicera på sitt eget språk med landsmän.
Det tycker verkligen inte jag. Jag tycker att det är fantastiskt att jag kan samla både mina vänner här i Sverige och alla mina vänner från andra ställen på jorden på samma ställe. Jag skulle ju aldrig orka registrera mig och logga in på ett community bara för att jag har en eller ett par vänner i det landet/regionen.
Det tycker jag är en av Facebooks stora styrkor tillsammans med den stora genomslagskraften som gör att kan säga "Lägg till mig på facebook" till folk man träfar och som man vill behålla kontakten med och förvänta sig att personen faktiskt har ett konto. Det har man aldrig kunnat göra tidigare.
Det krävs verkligen något extraordinärt för att ta detta ifrån facebook och på så sätt kunna konkurrera på riktigt.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-30, 08:56 #27
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det tycker verkligen inte jag. Jag tycker att det är fantastiskt att jag kan samla både mina vänner här i Sverige och alla mina vänner från andra ställen på jorden på samma ställe. Jag skulle ju aldrig orka registrera mig och logga in på ett community bara för att jag har en eller ett par vänner i det landet/regionen.
Det tycker jag är en av Facebooks stora styrkor tillsammans med den stora genomslagskraften som gör att kan säga "Lägg till mig på facebook" till folk man träfar och som man vill behålla kontakten med och förvänta sig att personen faktiskt har ett konto. Det har man aldrig kunnat göra tidigare.
Det krävs verkligen något extraordinärt för att ta detta ifrån facebook och på så sätt kunna konkurrera på riktigt.
Gällande vänner/familj utomlands så instämmer jag, jag har väldigt många nära vänner samt familjemedlemmar som bor utomlands och vi har nästan en daglig kontakt via FB.

Det är viktigt för mig och för dom att faktiskt ha kontakt, och det har vi haft i snart tjugo år på olika sätt. Men FB blev den perfekta lösningen för oss, så jag tror stenhårt på att fb kommer hålla länge.
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-30, 12:53 #28
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem

Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar

Bilddagboken är ett bra exempel på ett tidigare enormt populärt community som nu håller på att dö till följd av Facebooks framgångar. Enligt Alexa har BDB tappat 31 % av sina besökare bara under de tre senaste månaderna, och ännu mer under de senaste två åren.

Senast redigerad av Santos den 2011-04-30 klockan 13:01
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017