FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom enda som tjänar pengar på stora sidor är grundarna som är smarta nog att sälja ut delar av siten eller hela för fantasisummor:P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vad kommer härnäst då? Hur skall man bli den näste herr Zuckerberg? :-P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Frågan är om kinesiska sajter/sajtägare har en chans att bryta sig in på en engelskspråkig marknad. Det handlar om mer än bara översättning, kultur och traditioner. För min del så tycker jag Facebook gjorde fel när de slopade geografisk indelning. Folk vill oftast bara kommunicera på sitt eget språk med landsmän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Forum däremot verkar fungera stabilt och fortsätter att vara attraktiva och kompletterar FB. Forum som endast är allmänt sociala försvinner och övergår alltmer till FB, men profilerade rena intresseforum växer. Själv hänger jag bra mycket mer på forum än på FB. Webbsidor däremot, är ju mer känsliga men är inte direkt jämförbara med "kommunikationssidor", utan kommer vara populära om intresset finns att läsa innehållet. Nya intressanta sidor kommer och gamla ointressanta sidor försvinner. Senast redigerad av Danielos den 2011-04-29 klockan 10:44 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
När googles stora ändring av sökalgoritmen kommer så småning om även här i Sverige kommer nog det bli mycket ändringar för en hel del halvstora sidor med mycket söktrafik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det tycker jag är en av Facebooks stora styrkor tillsammans med den stora genomslagskraften som gör att kan säga "Lägg till mig på facebook" till folk man träfar och som man vill behålla kontakten med och förvänta sig att personen faktiskt har ett konto. Det har man aldrig kunnat göra tidigare. Det krävs verkligen något extraordinärt för att ta detta ifrån facebook och på så sätt kunna konkurrera på riktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är viktigt för mig och för dom att faktiskt ha kontakt, och det har vi haft i snart tjugo år på olika sätt. Men FB blev den perfekta lösningen för oss, så jag tror stenhårt på att fb kommer hålla länge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Bilddagboken är ett bra exempel på ett tidigare enormt populärt community som nu håller på att dö till följd av Facebooks framgångar. Enligt Alexa har BDB tappat 31 % av sina besökare bara under de tre senaste månaderna, och ännu mer under de senaste två åren.
Senast redigerad av Santos den 2011-04-30 klockan 13:01 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|