FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Gustav,
Precis, men just Torget.se blidde väl aldrig någon sol utan var väl mest pannakaka hela tiden?! ;-)
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Angående facebook så tycker jag det är lite svårt att sia om hur det kommer sluta. Facebook har lyckats med något som ingen annan gjort tidigare i samma skala. De har ser ut nu en mycket bredare medlemsbas än vad något annat online community någonsin haft. De har ju en enormt stor tillväxt bland de som är 30+ just nu så därför kommer nog inte att facebook att dö av en generationsväxling i samma utsträckning som de allra flesta communites genom tiderna gjort. Det gäller bara att de kan indoktrinera de kommande ungdomsgenereationerna genom att fortfarande verka inne och trendiga.
Men förr eller senare kommer det väl ändå börja gå utför som det gör med de flesta(alla) sidor av den här typen eftersom de bygger så mycket på att att vara just inne och att vara trendiga. Som vi alla vet så håller inte trender i sig för evigt för då vore de inte trender. Trenden i den här tråden, det är ju nästan bara communites som tas upp. Och det är eftersom de mer eller mindre alltid satsar på en viss generation/åldersgrupp i samhället. När sidan inte är lika inne längre väljer den kommande generationen någon annan community och den gamla dyker som en sten på bara några år. Senast redigerad av pelmered den 2011-04-27 klockan 09:34 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Resedagboken? Det känns som att "alla" som reste för 10 år sedan skrev om sina äventyr där, medan de flesta idag kommunicerar via den personliga bloggen eller Facebook.
Sedan har vi ju helgon som absolut inte var lika stort som Lunarstorm, men besöktes av väldigt många. När det kommer till QX/Qruiser ser det lite annorlunda ut. Jag är övertygad om att de förlorat besökare pga Facebook, men de riktar sig till en grupp som inte tar så stor plats i andra communities. Så det finns fortfarande en målgrupp. Och fortsätter vi med gaysajterna så finns Sylvester och Sylvia, som var rätt stora för sisådär 10-15 år sedan. Idag använder nog _ingen_ de nätverken. Nyare exempel... Jaiku? Bloggy? Blev inte så där jättestora, men båda två fick smaka på Twitters envälde (trots att Jaiku och Bloggy har många bra funktioner som Twitter inte har). Till sist tänker jag på prisjämförelsesajterna. Prisjakt har väl slagit Kelkoo för ett bra tag sedan. Men hur är det med Pricerunner? Det känns som att Prisjakt är det som folk väljer nu, man orkar inte hålla på att recensera samma produkt på X antal olika sajter. Senast redigerad av hej den 2011-04-27 klockan 23:27 Anledning: tillade flera sajter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
25% tapp i trafik sen januari (Eller något i den stilen) --- Annars tror jag inte facebook kommer tappa så mycket trafik, sidvisningar etc kommer säkert vara kvar. Men då tillströmningen av nya användare avtar kommer de totalt att tappa. Frågan är när. Kanske dags för varje kines att skaffa ett konto, vad händer då? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En svensk utvecklingsajt som var aktiv för många år sen var pellesoft.se. Då var det fart på sidan. Sen skulle det börjas med betalande bonusmedlemar osv och då började förfallet...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag slutade använda den när de bytte till nån "ny" fräsig design.. ![]() edit: kollade nu, tydligen samma de använder fortfarande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kommer ihåg DoBeDo, som var riktigt stort ett tag när jag var mindre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Fb är inte heller så nischat vilket jag tror kommer bli problemet i framtiden. Alla stora siter har ju "dött" men o andra sidan har ingen blivit så stor som FB, än. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
När FB en gång i framtiden börjar svikta i popularitet, har herr Zuckerberg redan tjänat 50-100 miljarder dollar och kan då inte bry sig mindre, hehe
![]() |
Svara |
|
|