FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Det finns ju ett antal företag som sätter en grafiker att göra en logotyp och ett par killar på att sätta upp godtyckliga punkter att validera företag mot om man betalar en summa för det. Jag är inte riktigt förtjust i det. Vem har gett dem rätten att bestämma om ett företag är tryggt eller inte? De samlar ju bara information som är för allmän kännedom och tar väldigt bra betalt för det. Sedan bygger de upp det så att man "måste" ha det för att konkurrera. De tre exemplen jag kommer på spontant ligger ju i ämnesraden. Vad händer den dagen man tycker att det är onödigt att slänga ut pengar på det? Då försvinner logotyperna från hemsidan och vips kan folk tro att man slutar vara trygg och kreditvärdig. Med andra ord har man gjort sig beroende av dem för all framtid. Soliditet ringde mig häromdagen och sade att jag kunde troligen få DubbelA om de fick korrekt bokslut (De hade av någon anledning använt föregående års igen?). Det är ju fräsigt med TrippelA men vad händer om man trillar ned på DubbelA eller enkelA för att det är ett skruttår eller två? Det ser ju inte så bra ut. Använder ni något av dessa varumärken som egentligen bara fyller ett påhittat behov? Vad får ni tillbaka av det? |
||
![]() |
![]() |
|
|