FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ska köpa en router för wifi men är inte riktigt säker på vad jag behöver för modell så jag tänkte höra med er här på forumet. Jag gillar D-link som jag använt tidigare men den jag har nu är lite för mesig.
Jag vill ha en mycket kraftig en som kan med lätthet täcka en villa. Det ska även gå att obehindrat att använda skype. Det har jag märkt att det inte fungerar så bra på den modell jag har idag (DIR-300) Vilken modell föreslår ni? Tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Köp en Linksys WRT54GL och sätt sedan Tomato Firmware i den så blir det kanon. Du kan även justera styrka på signalen då.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu lär jag få alla Apple-hatare mot mig.. men men. Apple AirPort Extreme, en router som funkar otroligt bra och som man inte heller behöver dölja under bordet i en skokartong. Skulle räckvidden vara ett problem så är det bara att förlänga med en Express.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en Linksys WRT320N med dd-wrt i. Funkar prima
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
KarlRoos: Airport Extreme lämnar en hel del att önska om man ser till Linksys WRT/E modeller och DD-WRT, Tomato eller dylik firmware.
Tror inte Airport produkterna hos Apple har löst QoS, UPnP och WDS ännu med något annat än med andra Apple produkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
D-link DIR-655
Är den nåt att ha? Läste på nån site att den är bra |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Den har hög throughput WAN-LAN på spec'at 260 Mbit så en 100-lina fixar den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett företag jag jobbade som konsult åt använde sig rätt mycket av D-link produkter. Min erfarenhet med dessa säger att D-link är det värsta i nätverkssammanhang man kan köpa, bara strul och levererar inte vad de ger sig ut att göra.
Jag rekommenderar någon av Linksys N-routrar med DD-WRT (v15xxx firmware) eller Apple Airport Extreme (har en sådan hemma och det har fungerat hur bra som helst!) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|