FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Linksys + DD-WRT eller Tomato funkar klockrent!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
WRT54GL känns lite väl gammalt nu, har ju inte N protokollet.
Om du tycker det känns nytt så har jag 2 st till salu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Finns flertal nya modeller som är minst lika bra och har 802.11n. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Just nu sitter jag med gamla WRT54GL men jag är sugen på Asus RT-N56U http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738 dels på grund av den höga throughputen...
Recension här... http://www.smallnetbuilder.com/wirel...outer-reviewed |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Routerna, precis som D-links övriga produkter, löser paketförluster och interna köer genom att starta om sig. Under mina 2 år med routern så har den nollställs ett 30-tal gånger, vilket betyder att den har ställs sig i fabriksläge, vilket i sin tur betyder att WIFI-nätet ställer sig på vid gavel, helt öppet. Problemen gör sig extra tydliga när nätet belastas, te.x vid nerladdning eller LAN. Får man en konstant uppkoppling på mer en 45 min så har man haft tur. Och nej, min var inte ett måndags-ex, jag har bytt ut den 2 ggr. Jag skulle rekommendera en Airport Extreme, saknar mer avancerade inställningar men är stabil som attan. En oteknisk, nära vän till mig har haft i gång sin i snart 1 år, utan omstart (så vitt jag vet). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Många tycker illa om dlink, har kört en 635a tidigare i nått år. Kört på 100/100 lina o fick ut typ 90. Men hade aldrig prob med omstart eller fabriksreset. Körde den framför en seeder burk så den fick flåsa en del.
Gav den till farsan för nått år sedan och den dog nätagget efter ett halvår. Så livet på den ha nått i stil med 2,5år. Funka bra för den peng den kosta när jag köpte, 550pix. Men idag skulle jag inte välja nått med under 100 upp o ner i wan-lan. Bästa/billigaste routern jag kört när de kommer till wan-lan är dovado 4gr, fick 700mbit wan-lan på den, och då maxade jag va disken klarade. Sjukt bra wan-lan prestanda och kostar 1k. Men är inte de som är produktens huvudmål då det är en mobilt bredbands delningsrouter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
jag kör också en dir-655 och har aldrig haft problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|