FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har kikat runt lite här och där och uppfattat att följande hotell verkar vara pigga och raska:
Swedenet Ballou Orderland Binero - förutsatt de får ordning på sina stora uppdateringar Lägg gärna till, ta bort, kommentera... Får i övrigt tacka för bred o upplysande input ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Danielos - man kan säga vi kör version 2.0 av Binero 2.0. :-) Är övertygad om att Binero får rätsida på sina saker dock... de har en bra plattform i grunden.
Generellt är Joomla något som de flesta levererar bra och har one-click för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Vi har dock inte one-click installer pga. olika orsaker. (dessa orsaker förklarades i ovan raderade inlägg, men tolkades som egenreklam så jag tog bort det i detta inlägg) Senast redigerad av Danielos den 2011-03-16 klockan 12:04 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
One-click marknadsförs av dem som har det som något jättebra, men jag tycker att det tillför ju i princip ingenting. Precis lika enkelt att ftpa upp filerna. Om man tittar på en sites livs cykel så är det ganska lite tid man spenderar på att initialt skicka upp scriptet som ska användas.
Betydligt viktigare är ju andra saker så som hastighet, stabilitet med mera... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
One-click-install borde istället kallas för Simple-install eftersom det aldrig är enbart ett klick. Det är minst två.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Osueco - måste säga att jag inte håller med dig alls. Om du tittar på gemene man så är det få som vill lägga tiden eller orken att installera WP manuellt tex. Väldigt många har inte kunskapen. Men visst är man duktigt kan man göra det - men varför lägga den extra tiden när det inte behövs. Tid är ändå något vi alla kan behöva lite mer av väl. :-)
Westman - inte dum ide. Nu har det väl bara blivit ett namn av det och just siffran one halkade med i det uttrycket. Svårt att ändra nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, visst är det kul med tid, men anledningen till att man tar in på ett webhotel är kanske mer för att kunna sprida sitt budskap. Jag räknade mig själv till gemene man. Däremot något som one-click install och allt vad det kallas främja är ju att det visar hur otroligt mycket open source som finns och hur bra dessa produkter kan vara.
Dock tror jag att stabilitet och hastighet är viktigare när man väljer webhotel än om de har förinstallerade applikationer eller ej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
1: De som inte har kunskapen eller förmågan att varken installera ett program eller som förstår att det kan vara skillnad på stabilitet och hastighet mellan webbhotell, utan man tittar enbart om det ser bra ut och om webbhotellet i teorin verkar erbjuda det man tror. 2: De som har kunskapen att installera ett program och som vet att man kan installera program på olika sätt för att få optimal prestanda på ett webbhotell där man vet fungerar stabilare och är snabbare än andra. Exempel på special config som en one-click installer inte klarar av är att sätta upp memcache slots, xcache inställningar och liknande. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|