FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Scorpiondata.com för ett par år sedan led av lite buggar och seghet i system men nu har det fungerat superbra under väldigt lång tid.
Supporten från Peter är enastående. Snabba, personliga, korrekta svar och gärna med en touch av humor. Tänkte bara att jag ville dela med mig av mina erfarenheter. Senast redigerad av Knasigt den 2009-09-24 klockan 19:19 Anledning: Jag menade naturligtvis humor och inte humör ;o) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har varit kund sedan 2005 och jag har inte märkt av några större avbrott. Men man tycker att det skulle vara trevligt med en ordentlig kontrollpanel så man slipper mejla supporten så fort man vill lägga till en domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag var kund tidigare och var nöjd. Sedan började massa strul ett tag.... men man kanske ska ge dem en chans igen.
EDIT: Sidan är sig lik, det har inte hänt mcyket där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Även jag rekommenderar starkt Scorpion Data. Peter är grym.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hade dem innan jag drog till dedikerade server, inga större problem. Rekommenderas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Måste man verkligen göra det? Verkar som det är lite stenåldersvarning i så fall =)
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Fast det är kanske 10 personer som jobbar på supporten hos scorpiondata. Alla kallar sig Peter kanske ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är inte bara Peter som svarar. Just nu är det någon som har svårt att komma med några vettiga svar. Undertecknar inte med något namn.
Är annars väldigt nöjd med Scorpion efter många år som kund. Just nu har jag dock problem med mailfunktionen i php. Fungerar era forum och kontaktformulär problemfritt? Jag har kört med följande utan problem, men sedan någon vecka vägrar mailen komma fram. mail() ger dock inte felaktig returkod, mailen bara försvinner i tomma intet. Jag sätter smtp på följande sätt: ini_set('sendmail_from',$from); ini_set('SMTP','smtp.scorpionshops.com'); ... mail($to, $subject, $body, $headers); Är det detta som inte räcker, och har ni andra förslag hur mailfunktionen ska se ut för att funka på Scorpions webbservrar? Det enda svar jag fått från supporten är "Vi har lite problem med utgående spam från den, har du möjlighet att maila via smtp.scorpionshops.com istället?" Vilket jag alltså anser att jag gör... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det en Windows-maskin? SMTP-inställningen i PHP gäller nämligen endast på Windows; rätt sätt att göra det på andra system är att systemadministratören ställer in den lokala MTA:n att skicka breven en annan väg, dvs något som webbhotellet måste göra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, det är Linux. Då borde Peter et al kunna göra denna inställning. Är det något efter det jag behöver göra i min kod (annat än att ta bort de där ini_set raderna)?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|