FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Pwn2Own som var nyligen hackades iPhone under dag 2, redan på 1a dagen efter några sekunder var Safari knäckt.
Kanske talar lite hur säkra Apples produkter, som inte har några brister, egentligen är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alla vi som jobbar som b.la systemadministratörer vet hur ofta säkerthetshål hittas och patchas. Nästan dagligen hittas hål och brister i en av världens mest använda mjukvaror som t.ex Linux kärnan, WordPress, Joomla, Bind, Apache, Mysql. Sen har jag inte ens nämnt Windows. Betyder det att de är inte säkra och har brister? Nästan samtliga gånger är det Safari som har fått på näsan, den är baserad på WebKit som är open source. Där har de en hel del att jobba med när det gäller just säkerhetsrelaterade frågor. Nästan allt går att hacka, oavsett plattform, företag eller mjukvara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
vill du kunna surfa på en sida som råkar ha flash installerat så är väl inte iphone din grej, eller har de stöd för det numera?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, Flash stöds ej. Siter som är 100% Flash tycker jag minskar för var dag som går..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har man en Mac och gillar hur allting fungerar mellan sin mac och sin iphone, då är valet extremt enkelt. Köp en iphone.
Är du inbiten användare av googles tjänster är det fördel Android. Är du pc-användare vinner du inte lika mycket på synkningen, så det ger inga poäng till någon sida. (Klyshvarning) Vill du ha samma sak som alla andra har, en låst enhet där tillverkaren exakt bestämmer vad du får och inte får göra, en enhet som om den hackas blir en nationell säkerhetsbrist - fördel iPhone. (Klyshvarning) Vill du kunna välja mellan olika telefonmodeller, ha större frihet att installera vad du vill (på gott och ont), kunna köpa en telefon från 990:- cash utan abonnemang, utveckla appar - fördel Android. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Gmail sync samt alla google produkter funkar klockrent med iPhone. Andriod är väl redan hackad? Så varför välja en telefon som redan blivit hackad mot ens om inte har blivit det? Du kan absolut inte välja mellan olika telefonmodeller på andoid! Du väljer flaggskeppen punkt slut resten är skräp. Alla andra modeller är så bantade att det inte går ens att starta apparna på top listan. (testa angry birds på några olika modeller så kan du se (bara som ett exempel inte för att man måste spel det spelet). Har testat ett antal billiga samsung och LG lurar och kan ju säga är inget jag kan rekomendera till någon. Om han vill utveckla appar så går det utmärkt till iPhone också dock behöver man en mac för att skapa sista paketbiten och skicka den till apple(sist jag kollade kunde inte titanium det än). Men kan ju bara säga att Xcode är en bra utvecklingsmiljö och sitter lika gärna i den som i aptana/eclips. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.idg.se/2.1085/1.373530/ip...-under-pwn2own Men alla smarta telefoner kommer bli "hackade". Dock har väl iPhone varit något mer förskonad detta pga. att den inte är lika "fri". Men som i mitt tidigare inlägg tycker jag du ska ta en iPhone. Du kommer inte ångra dig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Andriod lurar blir väl blivit hackade utifrån ständigt (folk som tar sig i din lur utan att du vet om det). Det har väl inte iPhone vad jag vet än. Men jag vet var fel ordval ber om ursäkt. Dock tycker jag fortfarande båda os:en är grymt bra! Har inte mött någon som ångrat att de köpt i iPhone än (de finns säkert) dock har jag mött ett antal som ångrat att de köpt en av de billiga Andriod modeller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det enda jag kan tänka mig är om du installerar en app med virus/spyware/whatever eller om du lägger in en egen ROM med säkerhetshål. Citat:
Bara för att det är lättare att öppna upp din telefon om du har en android gör den ju inte mindre säker. Precis som med PC kommer man väldigt långt med lite common sence när det gäller säkerhetshål och virus. [QUOTE=Strutsagget;20397512]Men jag vet var fel ordval ber om ursäkt. Dock tycker jag fortfarande båda os:en är grymt bra! Har inte mött någon som ångrat att de köpt i iPhone än (de finns säkert) dock har jag mött ett antal som ångrat att de köpt en av de billiga Andriod modeller Det finns många som ångrar både iPhone- och Androidköp, tro mig. Det finns ingen som är bäst rent objektivt. Vad som passar dig bäst är helt efter tycke och smak. Gå till affären och testa de olika lite, men ha i åtanken att du kan ändra det mesta precis som du vill ha det med en Android när det gäller det grafiska och UIt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|