FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
iPhone har ju fruktansvärt tråkigt UI jämfört med t.ex. HTCs "Sense" och är i princip identiskt med Samsungs. Så förstår inte riktigt varför iPhone skulle vinna på det planet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
iPhone - Få en väl fungerande telefon utan innovativa lösningar utan där allt är logiskt och enkelt och bli styrd till 100% av vad Apple tycker.
Övriga telefoner bjuder på roliga och nytänkande lösningar med ett öppet sinne för vad användare och övriga människor tycker och tänker. Ibland kanske inte allt är lika genomtänkt som Apples produkter men man får annat i gengäld. Själv har jag en iPhone 3GS och är väl rätt nöjd om man bortser från att inte högtalaren i telefonen fungerar och jag tvingas använda headset hela tiden. Sambon han en HTC Desire och vissa prylar i den är jag allt lite avundsjuk på, men måste medge att apples användande är mer genomtänkt med min iPhone men dock mer låst som sagt ovan. Vore det inte för att Telenor gav mig en iPhone på köpet skulle jag troligen valt HTC eller annan android. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack tack, de flesta verkar va inne på en Iphone.. Jag är riktigt kluven på denna fråga.
Därför jag frågade, mitt användande är väl mest komma åt mailen, ha en hyffsad webläsare. Jag kommer inte utveckla något för telefonen utan snarare använda det som finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har svårt att tänka mig en bättre mobil mailklient än den i iPhone.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Att någon kan säga att iPhone gränssnitt är tråkig och ej innovativt är för mig ren okunskap i både UX design och funktion.
Tycka vad man vill om Apple och iPhone men om det är något de fattar är hur man gör innovativa och användarvänliga saker. Android är fragmenterat och liknar mer och mer Sony Ericsson med dussintals lurar som släpps varje månad. Alla har olika grafiska skal samt leverantörer som fyller den med sitt eget skräp och aldrig uppdaterar OS till senare versioner. Eftersom Android är öppen plattform så kan du alltid köra en: Kod:
“mkdir android ; cd android ; repo init -u git://android.git.kernel.org/platform/manifest.git ; repo sync ; make” ![]() Lycka till med valet oavsett vad det blir ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nu behöver vi dock inte blanda i bra eller dålig i just denna aspekt utan enbart VAD apple gör med iPhone som är så nytänkande? Jag är tydligen är av dom okunniga så upplys mig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är enkelt, vrid tillbaka tiden innan iPhone släpptes och vad som var tillgängligt då. Blir nog enkelt att se var innovationen låg/ligger.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Adestro den 2011-03-12 klockan 08:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
I dagsläget kan jag inte säga att iPhonens gränssnitt speciellt innovativt om man kollar på konkurrensen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|