Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kan man få en webbsida stängd via den juridiska vägen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-13, 14:46 #31
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Nej, nu skiter jag i denna tråd på grund av vissa medlemmar här på WN.
Där där var ju knappast oväntat.

http://www.wn.se/showthread.php?p=20333611#post20333611
http://www.wn.se/showthread.php?p=20333646#post20333646
http://www.wn.se/showthread.php?p=20389951#post20389951
http://www.wn.se/showthread.php?p=255568#post255568
http://www.wn.se/showthread.php?p=253521#post253521
http://www.wn.se/showthread.php?p=322547#post322547
foks är inte uppkopplad  
Oläst 2011-03-13, 18:35 #32
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Det är inte jag som är trög utan det är du som är trög. Administratörerna äger inte Spigo utan de är utvalda av sajtadministratörerna. Jag tycker du ska läsa igenom hela tråden en gång till ... gör det då kanske du begriper att det förekommer trakasserier på svenska Spigo och en av dem som ägnar sig åt trakasserier är också administratär på Hemmets journal spelklubb.

Du har inte rätt utan du har fel med tanke på att du antyder saker som inte ens stämmer.
Att stänga ute medlemmar från spel kan knappast räknas som trakasserier. "Ett dumt mail" är ju också en tämligen diffus beskrivning. Det enda som har hänt verkar vara att du / ni är extremt missnöjda med hur en sajt sköts. Lämna den då helt enkelt om de nu ändå inte lyssnar på er? Det här hör definitivt inte till det svenska rättsväsendets uppgifter och det hör nog knappast heller hemma på WN.
Oläst 2011-03-13, 23:04 #33
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Jag upprepar, numera utan att Kedi kommer att läsa det:

DET ÄR INGEN RÄTTIGHET ATT FÅ ANVÄNDA EN SPECIFIK SAJT!
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-03-14, 01:03 #34
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Detta påminner extremt mycket om något jag upplever nästan dagligen.
Jag bedriver och äger en svensk större ungdomscommunity - Emocore.se

Vi har ett par moderatorer/admins/crew (kalla det var ni vill) som sköter sidan, forumet, events, gallerier, osv...

Skrämmande ofta får vi mail och rapporter över folk som anser sig blivit illa behandlade ("trakasserade"). Det brukar handla om frysningar ifrån forum, borttagna bilder, låsta forumstrådar och annat.

Vi har själva skrivit en mängd regler och tänkbara "straff" till dessa för att underlätta för våra admins, det är dock inget som är skrivet i sten - ibland sker undantag och speciella fall hanteras på andra sätt, både hårdare och mildare.

Nu kommer den roliga biten - våra medlemmar verkar tro att det är en rättighet (likt trådskaparen) att besöka vår sajt. Om dom blir bannade på felaktiga grunder, eller bara sånna saker om att en tråd dom skapade låses - så anser dom att vi gjort fel, då det inte uttryckligen står i reglerna att si och så får man göra/inte göra.

Väldigt ofta hotar då den berörda medlemmen med polisanmälan om det inte åtgärdas omdelbart.

Jag förstår, helt allvarligt talat, inte hur folk kan resonera så? Trådskaparen verkar vara inne på precis samma bana.

Det är slående vår sajt, vi bestämmer precis _ALLTING_.
Vi FÅR göra PRECIS vad vi vill. Du kan inte påverka något, du har ingen rätt att säga till om något, och du ska se det som din skyldighet mot sajten att respektera admins beslut.

(Så länge det inte handlar om grova trakasserier från admins (nej, att bli bannad, tystad, fryst, låst eller blockerad är INTE någon trakasseri.) - då detta KAN vara ett lagbrott enligt svensk lag.)

Shit, människor alltså.
Mvh Jim Nelin
Jine är inte uppkopplad  
Oläst 2011-03-14, 09:08 #35
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Detta påminner extremt mycket om något jag upplever nästan dagligen.
Jag bedriver och äger en svensk större ungdomscommunity - Emocore.se

Vi har ett par moderatorer/admins/crew (kalla det var ni vill) som sköter sidan, forumet, events, gallerier, osv...

Skrämmande ofta får vi mail och rapporter över folk som anser sig blivit illa behandlade ("trakasserade"). Det brukar handla om frysningar ifrån forum, borttagna bilder, låsta forumstrådar och annat.

Vi har själva skrivit en mängd regler och tänkbara "straff" till dessa för att underlätta för våra admins, det är dock inget som är skrivet i sten - ibland sker undantag och speciella fall hanteras på andra sätt, både hårdare och mildare.

Nu kommer den roliga biten - våra medlemmar verkar tro att det är en rättighet (likt trådskaparen) att besöka vår sajt. Om dom blir bannade på felaktiga grunder, eller bara sånna saker om att en tråd dom skapade låses - så anser dom att vi gjort fel, då det inte uttryckligen står i reglerna att si och så får man göra/inte göra.

Väldigt ofta hotar då den berörda medlemmen med polisanmälan om det inte åtgärdas omdelbart.

Jag förstår, helt allvarligt talat, inte hur folk kan resonera så? Trådskaparen verkar vara inne på precis samma bana.

Det är slående vår sajt, vi bestämmer precis _ALLTING_.
Vi FÅR göra PRECIS vad vi vill. Du kan inte påverka något, du har ingen rätt att säga till om något, och du ska se det som din skyldighet mot sajten att respektera admins beslut.

(Så länge det inte handlar om grova trakasserier från admins (nej, att bli bannad, tystad, fryst, låst eller blockerad är INTE någon trakasseri.) - då detta KAN vara ett lagbrott enligt svensk lag.)

Shit, människor alltså.
Mvh Jim Nelin
Bara att hålla med helt.

Väldigt vanligt att medlemmar som inte gillar att dom blir bannade eller får en tråd låst hotar med både polisanmälan och att gå till Expressen... (som trådens skapare)
Dom verkar på allvar tro att admin/crew begår ett brott om det går att "bevisa" att dom inte följer sajtens regler till punkt och pricka.
Sååå tröttsamt.

Sedan är det givetvis något helt annat om det skulle förekomma "riktiga" trakasserier i form av grova hot/förtal. Då tycker jag den som blir utsatt skall göra en polisanmälan.
Conth är inte uppkopplad  
Oläst 2011-03-14, 09:45 #36
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Känner igen fenomenet liksom andra i tråden. Som sajtägare får man ofta konstiga mail från användare som gärna med undermåttlig svenska och stora bokstäver ska polisanmäla en för det ena och andra.

Dessa mail kommer alltid från 10-18åringar som saknar verklighetsuppfattning.

För att återkoppla till tråden, man får välja att avvisa sina kunder(besökare/medlemmar) så länge det inte är på grund av kön, etnicitet, religion, handikapp, sexuell läggning och ålder.
Om man anser att en medlem är en total idiot så är det en fullt laglig anledning för avhysning =)
Danski är inte uppkopplad  
Oläst 2011-03-14, 21:03 #37
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Det är ju rätt uppenbart vart problemet ligger om personen som blir "trakasserad" är ens i närheten lik kedi, åtminstone enligt det beteende som finns i denna tråd och andra. Jag kan ju inte med säkerhet säga att det är så, men det känns ju lite så.

Varför utsätter man sig frivilligt för sånt? Om man anser sig mobbad på en site på internet så är det bara välja nån av de miljoner andra där ute. Det är ju inte som skolan där mobbing är ett stort problem eftersom du inte kan välja en annan på 30 sekunder. Men det här är INTERNET, stället med miljoner (miljarder) siter och det finns kanske 3 st som är helt unika. Det måste ju finnas nåt community som passar kedi's bekanta bättre.
AndreasS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-03-14, 21:30 #38
xcs101 xcs101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
xcs101 xcs101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Folk råkar illa ut i Japan, vi har fortfarande inte fått någon definition på råka illa ut av TS
Finns som sagt större problem i världen...eller är det bara jag..
xcs101 är inte uppkopplad  
Oläst 2011-03-17, 16:49 #40
Jines avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Citat:
Ursprungligen postat av THL Visa inlägg
Ta fram popcorn och läs! Underhållning på hög nivå!
Nej det tänker jag inte, jag tänker inte läsa vad som skrivs i trådarna!!111one
Jine är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017