FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan.
Såg för inte så länge sedan att ni postade en video här där de förklarar hur en vps fungerar. Är intresserad av att se den då jag tänker köra på vps nu. Någon som är sugen på att hjälpa mig köpa rätt och konfigurera den? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstod det som att du letar videon? Du skrev ju i den tråden!
![]() Guiden: http://webbkillen.se/guide-hur-du-ko...ang-med-en-vps Tråden: http://www.wn.se/t1046559-15-3.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tack! Det här med vps är inte alltför svårt eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kul att du ska börja med en egen VPS!
![]() ors länkar till en guide som jag gjorde för ett tag sedan (tack för det ors!). Systemet som jag använder mig av och visar i den guiden heter Virtualmin och har/fungerar bra för mig. Rekommenderar det om du inte är så van vid att konfigurera servrar sen tidigare. Du får mer eller mindre en sida du loggar in på och kan styra allt som att exempelvis lägga till fler webbplatser, konfigurera alla olika sorters inställningar i PHP, mailservrar m.m. Om någon har koll på vart man kan slänga upp större filer (500 mb) så kan jag lägga upp den i bättre kvalité så du kan tanka ner den sen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kommer mina sidor ladda snabbare med vps? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det som är bra med Virtualmin är att du kan ta backuper på en hel root för en sida, då inkluderas allt som du har uppe exempelvis databas, filer, mail, script, CMS.
Så bara du har en backup kan du lätt putta upp denna backupen så extraheras allt automatiskt och alla inställningar och kopplingar är som det var innan en eventuell krasch. Med all sannolikhet så kommer dina sidor att ladda snabbare. Vet ju inte var du har i dagsläget, men har du ett webbhotellskonto hos någon leverantör så bör det absolut ladda snabbare på en VPS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||