FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För några veckor sedan gick Nokia ut med att dem kommer dumpa symbian och gå över till windows phone 7, vad tror ni ? en hitt, eller flopp?
Tror ni folk kommer orka utveckla appar till 3 olika system? Vore kul att höra vad andra har för idéer kring det, personligen så tror jag att det kommer bli en megaflopp. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Njae, det är betydligt fler än så i och med att Android-lurar har så olika hårdvara. Återstår att se om Nokia + Microsoft fokuserar på få modeller likt Apple eller pumpar ut tio stycken om året.
Senast redigerad av Adestro den 2011-03-04 klockan 20:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hoppades på Maemo/Meego har tom en Nokia N900 synd att dom verkar ha skrotat allt utan att ens ge det en ärlig chans, Jag ger inte ett ruttet lingon för några Nokia Windows mobile 7 telefoner om dom bara kastar bort Maemo såhär, Om jag hade haft Nokia aktier hade jag sålt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den största mobiltelefon tillverkaren + den stösta mjukvarutillverkaren(åtminstone av operativsystem) borde bli en dödlig kombination. Men i det här fallet tror jag inte det.
Nokia är i kris och Windows Phone 7 har floppat totalt fram tills nu. Det ser inte så ljust ut kan jag inte påstå, men med tanke på de resurser som finns kan man nog inte räkna ut dem ändå. Senast redigerad av pelmered den 2011-03-05 klockan 17:47 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Själv är jag faktiskt glad åt Nokia & MS-samarbetet. Jag tycker Symbian 3 är bra men inte alls lika funktionell och smidig som t ex Android. Detsamma gäller utvecklingsverktygen för plattformen (jag har förvisso bara skapat en seriös applikation för vardera plattform). Så att de får ett modernare och mer nytänkande OS när de redan kan göra riktigt bra hårdvara (kameran i Nokia N8 imponerade t ex på mig både för film och stillbilder) är för mig som upplagt för att kunna konkurrera så fort de får lite luft i seglen.
Citat:
Även för WP7 kommer det handla om huruvida man ger bra redskap för att hantera olika upplösningar och ifall vissa enheter är för olika, utesluta dom från en distribution. I och med att utvecklingsmiljön bygger på en flexibel och väletablerad plattform för GUI:et torde det inte vara några problem där heller. Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är visserligen inget unikt för Android utan har var väl lika med Symbian och tidigare Windows Phone. Senast redigerad av Adestro den 2011-03-04 klockan 22:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Problemen kan göra att man t ex skapar två separata inställningar för extraeffekter eller resurser som används. Att göra det inom androids system är väldigt enkelt för det allra mesta väldigt enkelt och straight forward. När Rovio väljer att göra två skilda versioner är det för mig inte mer förståligt än att göra detsamma för ett desktop-spel istället för att göra det möjligt att köra spelet i flera olika upplösningar, olika grafikdetaljer-nivå (skuggning, ljussättning, ...) etc möjligt.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan inte bli sämre en idag alla fall, kommer nog bli nice.
Android 2-3, Phone 7, iOS 4. Snart kanske vi slipper se 75 andra OS. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|