FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte på nytt börja fortsätta utveckla ett projekt som jag lade ner för några månader sedan.
Det har dock uppstått några problem jag försökt fixa, men inte lyckats, och hoppas på er hjälp! Det är så att när jag klickar på en menyflik, t.ex. HTML-kod:
<a href="?page=exempel">Exempel</a> PHP-kod:
PHP-kod:
Det funkar heller inte att logga in på sidan. Allt blir bara vitt när man trycker logga in och kommer till: http://www.adress.se/index.php?login=yes. Vad tror ni det är? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vit sida brukar bero på att php fick något fel men att det inte visas. Så kolla att du har felmeddelande aktiverat och att felmeddelande ska visas (display_errors = On).
Ser inga fel med ditt exempel men skulle gissa att någon text skrivs ut innan header-kommandot, det gillar inte php. Räcker med att en radbrytning eller mellanslag skrivs ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Prova lägga in följande i .htaccess:
php_value log_errors on php_value error_log /sökväg/till/konto/logg.txt Filen måste vara skrivbar av användaren som kör Apache. Kolla i den filen sen. EDIT: Förutsatt att det webhotell du kör tillåter dessa direktiv, men det känns ologiskt att de skulle spärra det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
har du kört session_start()?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack så mycket för era svar!
![]() Har provat med den ni skrivit, funkar fortfarande inte. Finns ingenting sparat i loggen. Senast redigerad av Tobbe! den 2011-03-03 klockan 23:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Såg nu att headern skickas 2 gånger.
index.php; <?php ob_start(); include onlinecheck.php: <?php if(!isset($_SESSION['sess_user'])){ header('Location: index.php?error=nli'); Hur undviker jag detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
index.php
PHP-kod:
PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Notice: A session had already been started - ignoring session_start() in blablabla/samla.php on line 2 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at blabla/index.php:1) in blablabla/onlinecheck.php on line 4 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta en närmare titt, (har tagit bort alla felmeddelanden) z y n c o . n e t
(Använder ob_start på index.php jsut nu då inte session funkar.) Senast redigerad av Tobbe! den 2011-03-04 klockan 01:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad händer om du ändrar header("Location: /index.php?error=nli"); till header("Location: /index.php"); för att kolla att det fungerar. Möjligt att det har något med javascript popupen att göra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|