FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Jag har några gånger tidigare hört skräckhistorier om loopias dålig service men igår kom dagen då jag själv fick se det med egna ögon. Enda anledningen att jag använde loopia var att deras kontrollpanel fungerar bra. Det började med att jag gjorde en prepaid insättning hos loopia på 2500kr för att köpa ett antal domäner jag vart intresserad av inom en snart framtid. Det handlar alltså om att sätta in pengar på sitt loopiakonto för att betala t.ex. domäner på att smidigt sätt. Några domäner har inte registrerats i det här skedet. Efter några dagar inser jag att jag inte behöver pengar på loopiakontot just nu och försöker ringa supporten för att göra ett återköp eller få pengarna utbetalda alternativt avsluta kontot och då dem utbetalda av den anledningen. Samtal nummer ett väljer jag ekonomiavdelningen i växeln men efter att ha varit #1 i kön i 25min så lägger jag på. Ringer igen och väljer istället teknisk support och efter 45min väntetid utan svar lägger jag på. Mailar istället till loopia och får följande svar: "Då detta är en beställd och betald tjänst har vi ingen möjlighet att göra en återbetalning. Med vänlig hälsning XXX XXXX, Ekonomi" Jag förstår inte vad problemet är då saldot och tjänsten inte använts, inte en krona av detta saldo har använts sedan de sattes in förra veckan. Jag håller på att få krupp på dom och har frågat dem flera gånger varför dom vill sätta sig på tvären utan svar. Vad tycker ni om detta? Vad har ni för erfarenheter av loopia? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är du konsument bör det här väl vara ett klockrent fall av att du har ångerrätt enligt distansavtalslagen?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Lag (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal Citat:
Jag tycker nog det är rimligt av Loopia att inte betala tillbaka. Det du köper är en slags tjänst (Loopia krediter). Loopia har transaktionskostnader och att betala tillbaka delar av beloppet är förmodligen ganska meckigt om inte annat. Någon annan har kanske mer ingående vägledning. Annars kan du alltid vända dig till din konsumentvägledare i kommunen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Borde faktiskt gå att få tillbaka pengarna av vad jag tycker, inte så att loopia som företag går omkull för de dära pengarna men hos en privatperson kan det faktiskt ha en liten roll.
Loopia som själva läster tråden får disskutera vidare detta, tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte om jag tycker att det har påbörjats något i det här fallet. Kontakta konsumentverket och se vad de tycker.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Även om jag personligen inte tycker det är något att bråka om så är det ganska korkat av Loopia att agera på detta vis. De gör sig knappast en tjänst.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Själva tjänsten loopia pre-paid är ju gratis. Detta borde var ung. att jämställa med laddning av kontantkort. Jag vet inte vad som gäller där dock.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om de inte kan utföra tjänsten som avsågs borde de betala tillbaks. Försök alltså registrera domäner som du vet att de kommer att misslyckas med.
Vips har Loopia inte klarat att leverera den beställda tjänsten, och en återbetalning ska ske ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|