FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Säg att man vill bygga ett community från grunden, alltså från en vit sida. Man kodar och designar allt från grunden + att man har möte med programmeraren och designers en gång i veckan. Vad kan priset ligga på detta och inom vilken tidsram kan man förvänta sig att detta projekt är färdigt och testat i live-miljö?
- 50.000-100.000:- eller mer? - 6 månader - 1 år eller mer? Nu pratar jag alltså om att man inte använder ett open source utan bygger ett helt nytt efter kundens önskemål från den totala grunden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
"efter kundens önskemål"
Du sa det själv. Det är helt omöjligt att svara på dina frågor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett community med de allra vanligaste funktionerna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skriv en riktig spec och be om offert från flera håll så får du ett hum.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Säger fortfarande ingenting.
Facebook och t.ex. min community - Emocore.se skiljer sig extremt mycket... i allt. Sen är det en sak att fulkoda ihop en skräpsajt mot att utveckla ett nytt facebook som kan skala och klara av tiotusentals requests/sek... Nä, jag säger som tartareandesire. Skriv en specifikation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska du bygga det nytt helt från grunden, med stabil kod som är skalbar, så kostar det mycket pengar. Exakt hur mycket är ungefär lika enkelt att svara på som hur långt ett snöre är.
Speca ner exakt vad du vill ska ingå. De vanligaste funktionerna, menar du den vanligaste? Att kunna logga in ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Doctor.Data, det beror ju på så mycket... funktioner, målsättningar, målgrupp, teknikkrav, etc.
Ett litet community kan en hemmaknackare snickra ihop, större community behöver du ett team av konsulter. Vill du ha minsta billiga utan för höga krav så kan man outsourca till ex indien. Om det är så att du bara vill ha ett väldigt enkelt avskalat litet community utan massa fancy pancy och hyr konsulttjänster i Sverige, så räkna med MINST ett par hundra tusen och några månaders jobb. Vill du bygga ett nytt facebook så räkna med minst 10 miljoner för byggandet och ett par år (du behöver anställa isf). Fast det är bara min magkänsla, inget som jag räknat på. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Veritas: Starka överdrifter i dina belopp och tidsestimat, men visst
![]() ... som vi märker redan nu är det alltså OMÖJLIGT att svara på dina frågor - det är helt enkelt för mycket som spelar in (som vi inte har en aning om) Veritas: Har du inte tittar på "The Social Network" btw? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kommer senare med en spec. så får ni komma fram med ett ungefärligt pris och tid. Inte för att jag idag eller nu direkt söker konsulter inom PHP och designers men det kommer vid ett senare tillfälle då jag ska ha ett community till mina medlemmar.
När man bygger något sånt här, vilket är bäst då - konsulter på distans eller konsulter i ens region som man kan stämma möte med? Hur skulle ni gjort? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ursäkta, men... Hur F*N ska vi uppskatta något vi inte vet vad det innebär!?
Hur långt är ett snöre? Ang. din andra fråga är svaret lätt. Allltid BÄST att ha någon som sitter brevid dig du kan fråga/stämma av med/dylika. Även om det även går att göra på distans via skype/dylika. Men... det är en kostnadsfråga. Så det beror väl på budget och var du efterfrågar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|