FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Väldigt kul att se hur ni arbetar för att erbjuda det bästa möjliga för era kunder Johan, samt ditt engagemang för att lösa och möta alla problem, och inte minst ditt engagemang i många frågor här på wn!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack Danielos - riktigt roligt att höra. Detsamma till dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du vill investera i en egen server och är lite teknisk så kan du köpa en egen maskin med DRAC/ILO eller om du väljer någon supermicro med BMC och raid för 10.000 kr.
Sedan sätter du bara den på en Co-location för 500 kr exl moms / månad. Då får du stabil hårdvara och en stabil shop. Billigare en så kan de inte bli. Dock åter till vps, Så köper man en full virtualisering så bör den funka utmärkt för Magento lösning. Det knåpiga med magento är att den kräver 256 mb ram ifrån phpn. vilket jag förstår att många webbhotell säger nej till idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Hehe, lite teknisk, krävs lite mer än så och sätta upp en helt egen maskin. Känns som rent overkill att man måste skaffa en egen server för en stackars liten webbshop.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Beror väll på. Menar kan man linux/unix och hårdvara så är ju saken inte direkt svår.
Men skrev även om vps. Eller så bör han om han inte kan något köpa managehosting. Men då kostar de ju även ganska mycket mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Känns som att problemet snarare ligger i mjukvaran 'Magento' än hos de flesta webbhotellen.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Danielos:
Får man det förinstallerat med Directadmin eller Cpanel så kan man oftast fixa det ganska lätt själv. Man behöver inte vara expert bara ha intresse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jo, visst är det så, men nu är trådrubriken "Webbhotell för webbshop" och inte "hur installerar man vps/server för webbshop". Därför är det naturligare att titta på vilka webbhotell som finns där Magento fungerar utmärkt
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|