FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har hört att priset på SSD-diskar kommer gå ner rejält dem kommande månaderna, även för enterprise |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad kör du, vps eller hel dedikerad server? Samt hur kör du php? Tänk på att du med fördel bör köra PHP FPM
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag kör php-fpm+Nginx+memcache+apc på en vps, provat med lite olika varianter med flera CPU:er men ingen större skillnad i prestanda om man lägger till fler cpu:er, dem går i taket av php-fpm processen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Att PHP-FPM går i taket tyder på dålig IO prestanda och hög io-wait, säkert ett disksan/nas som din vps ligger på, kan du ge en top och en vmstat 1 på runt 20 rader, när det går som trögast?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
det var det jag misstänkte, vet du något bra verktyg för att benchmarka / övervaka I/O?, linknande apachebench?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Fast du utläser en hel del från vmstat 1 och med en top, men några andra verktyg än manuell granskning och åtgärd vet jag inte så här direkt. Lösningen för dig tror jag är ett webbhotell som kör snabbt SAN och med bra io prestanda alternativt en hel dedikerad server med minst 4 sas diskar och raid5/6 eller raid10 om du vill slå på stort. Men du får definitivt bättre prestanda med 2 sas diskar och raid1 än vad du har just nu.
Senast redigerad av Danielos den 2011-02-22 klockan 22:59 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För er som nämnde att ni kör i City Cloud kan jag säga att det kommer ett par uppgraderingar under Mars som skall ge rejäl prestandaförbättring. Fler disknoder kommer bland annat introduceras (snabbare) samt att alla noder får 10 Gbps där vissa legat på 1 Gbps tidigare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi kör 10 Gbps över ethernet. Tror också det kan göra en del. Dock tror jag det är våra nya storagenoder som kan hjälpa mest i fallen ovan. Klart förbättrad I/O.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|