Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på OpenCart tjänst

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-18, 11:18 #1
Hellsings avatar
Hellsing Hellsing är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Medlem
Hellsings avatar

Standard Feedback på OpenCart tjänst

Hej

Vi har startat något vi kallar för "Atavoo" där vi erbjuder OpenCart i en hostad variant.

Principen är "bekymmersfri e-handel" där kunden ska slippa så mycket som möjligt av det tekniska och istället fokusera på att sköta själva butiken. Detta har vi försökt uppnå genom automatisk installation av butiken som innehåller moduler, mallar och språk. Sedan kan kunden aktivera de funktioner som önskas direkt ifrån OpenCart. Vi försöker jobba på att göra en hel del guider för hur denna del skall genomföras också där kunderna kan se hur man byter språk till exempel.

Vi inriktar oss på den skara av människor som gärna skulle vilja driva butik på Internet, men kanske inte riktigt vet hur eller har mängder med erfarenhet. En erfaren e-handlare har definitivt mycket större krav och behovet att kunna vara mer "fri", vilket inte lämpar sig 100% för vår tjänst.

Själva hemsidan är inte mycket att få feedback på då vi använder en köpt mall ifrån Themeforest.net och en vanlig Wordpress installation. Det jag är mest intresserad av är feedback på själva iden och innehållet på webbplatsen. Tror ni att detta kan tilltala en grupp av blivande butiksägare? Vad förmedlar webbplatsens innehåll för känsla till dig som besökare?

Uppskattar både bra och dålig kritik!
Hellsing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-18, 11:51 #2
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Ser mycket bra ut! Jag gillar verkligen stilen. Detta var väl det enda jag kunde hitta som ögonen fastnade på:

Butiken kostar 59:- per månad och vi vill ha 120:- i startavgift.
Ingen bindningstid, ingen uppsägningstid och inga dolda avgifter.

"Och vi vill ha..." låter inte bra..

Se om ni kan ändra på det till något annat, kanske "59 kr i månaden, en startavgift på 120 kr tillkommer på din första betalning"
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-18, 12:11 #3
Hellsings avatar
Medlem

Medlem
Hellsings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se Visa inlägg
Ser mycket bra ut! Jag gillar verkligen stilen. Detta var väl det enda jag kunde hitta som ögonen fastnade på:

Se om ni kan ändra på det till något annat, kanske "59 kr i månaden, en startavgift på 120 kr tillkommer på din första betalning"
Du har helt rätt! Det ser fan inge bra ut. Funderar på att justera månadskostnaden och skippa startavgiften helt. Måste kalkylera lite på det...

Tack för feedback!
Oläst 2011-02-18, 12:50 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003

Vad gäller tjänsten, så kan jag tycka att en butik med endast dessa betalningsmetoder inte är intressant för de flesta. INtegration för DIBS, Auriga m.fl måste finnas. Just nu känns det som ni erbjudfer endast det som redan finns gratis därute och tillför inget annat.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-18, 12:59 #5
Hellsings avatar
Medlem

Medlem
Hellsings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Vad gäller tjänsten, så kan jag tycka att en butik med endast dessa betalningsmetoder inte är intressant för de flesta. INtegration för DIBS, Auriga m.fl måste finnas. Just nu känns det som ni erbjudfer endast det som redan finns gratis därute och tillför inget annat.
Payson finns inte gratis och denna har vi utvecklat. Klarna är som du säger gratis. Vi har planer på flera moduler där bland annat en för SveaWebPay är under tillverkning (därav står den också med i specifikationerna).

Men visst, jag håller med dig. Fler betalmoduler behövs. Vi pinnar på så fort vi kan och utvecklar en i taget.

Edit: Vet inte om du endast syftar på betalmoduler när du säger att vi inte tillför något, men tjänsten i sig bygger ju primärt på att vi installerar butiken, driftar den och ger support på dess funktioner. Visst kan man åstadkomma samma genom ett vanligt webbhotell och installera själv och ta support på engelska via OpenCarts forum... men vi inriktar oss som sagt på de som vill driva butik men inte riktigt vet hur eller har mängder med erfarenhet. Därav "bekymmersfritt" med tanken att vi sköter allt sånt.

Senast redigerad av Hellsing den 2011-02-18 klockan 13:11 Anledning: Komplettering
Oläst 2011-02-18, 13:07 #6

Ok, hade fel där. Modulen kostar $35 eller så.

Gör ni dock moduler tilll andra betalväxlar så kommer ni ha något unikt som inte finns att få tag i och då har ni något att bygga på ... så jobba på
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 12:39 #7
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar

Reg.datum: Apr 2008
"Prova gärna vår demo av butiken. Du kan både se butikens framsida och administratörsgränssnittet"

Det hade varit bättre om ni inte visar opencarts demo utan er egen med svenska konfigurerat.
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 20:35 #8
Crystals avatar
Crystal Crystal är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Crystal Crystal är inte uppkopplad
Nykomling
Crystals avatar

Reg.datum: May 2010
Tjena Hellsing

Tycker det är en utmärkt ide. Har länge kollat själv på opencart och satt mig in en del i det.

Tycker detta är mycket bra ide och tror det kan gå hela vägen.

Vad det gäller det som folk skrivit innan håller jag med dom, så vi behöver inte dra dom grejerna igen.

Detta kanske är skit saker för vanligt folk men skulle mig själv kunna som har lite data vana ect kunna köpa en sådan (och kommer säkerligen göra det med) tjänst.

Men det som jag tänker på då är ju saker som jag ej kan hitta info på eran sida om.

Tex utrymme , trafik , vart står eran server ect.

Nu såg jag att den är i Tyskland

Sen oxå vilken version av av opencart är det ni tillhanda håller ?
Citat:
v1.4.9.3
v1.4.9.2
v1.4.9.1
v1.4.9
v1.4.8b
v1.4.8
v1.4.7
Så man vet om man, vill köpa eget tema från tex themeforest så man vet om det aktuella temat passar den versionen ect.

Och om man köper eget tema , installerar ni den åt kunden eller går det ens ?

Menar denna typen av info finnes ej på sidan ( kan alf inte hitta )

Citat:
Det hade varit bättre om ni inte visar opencarts demo utan er egen med svenska konfigurerat.
Detta tror jag är guld värd , skapa en egen demo sida men just erat svenska opencart....

Sen när det gäller priset !

Tycker du är nästan "för billig" , och menar 59:- mån och en startavgift på 120:-

Blir ca en tusenlapp per år för kunden och det tycker jag är ingenting.
Crystal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 12:29 #9
Hellsings avatar
Medlem

Medlem
Hellsings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se Visa inlägg

Då skall detta vara ändrat! Ser det bättre ut?
Oläst 2011-02-21, 12:31 #10
Hellsings avatar
Medlem

Medlem
Hellsings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bara jag Visa inlägg
"Prova gärna vår demo av butiken. Du kan både se butikens framsida och administratörsgränssnittet"

Nu har vi lagt till en demo av butikens framsida och länkat upp denna istället för OpenCarts demo. En total miss av mig faktiskt... trodde vi redan hade gjort detta Tack!

Demo av admin är på gång, skall bara se till att den installerar om sig själv med jämna mellanrum då folk brukar leka rätt hårt i admin demos.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017