Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på OpenCart tjänst

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-21, 12:35 #11
Hellsings avatar
Hellsing Hellsing är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Medlem
Hellsings avatar

Hej Crystal! Bra feedback! Tack för detta

Citat:
Ursprungligen postat av Crystal Visa inlägg

Men det som jag tänker på då är ju saker som jag ej kan hitta info på eran sida om.

Tex utrymme , trafik , vart står eran server ect.

Sen oxå vilken version av av opencart är det ni tillhanda håller ?

Så man vet om man, vill köpa eget tema från tex themeforest så man vet om det aktuella temat passar den versionen ect.

Och om man köper eget tema , installerar ni den åt kunden eller går det ens ?

Menar denna typen av info finnes ej på sidan ( kan alf inte hitta )
Har lagt till en "Vanliga frågor" under OpenCart i menyn där svaret på dessa frågor och några andra finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Crystal Visa inlägg
Sen när det gäller priset !

Tycker du är nästan "för billig" , och menar 59:- mån och en startavgift på 120:-

Blir ca en tusenlapp per år för kunden och det tycker jag är ingenting.
För att hålla oss konkurrenskraftiga måste vi ligga på dessa prisnivåer då det finns andra aktörer som erbjuder liknande lösningar för ungefär samma pengar. Precis som normala webbhotell så är ju detta en volymprodukt.
Hellsing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 14:29 #12
sebastianw sebastianw är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
sebastianw sebastianw är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
Var hittar jag möjligheten att testa en demobutik? Tycker jag har navigerat runt ett tag nu just på jakt efter den!

Antingen är jag blind, korkad - eller så är det inte tydligt nog vart jag kan hitta den för att testa den!

I skrivande stund hittade jag såklart demo-butiken, däremot hade jag som kund önskat att den är med på startsidan någonstans, så jag enkelt kan se hur enkel och snygg e-butik jag kan få på bara ett par minuter.

Sen om jag förstår beskrivningen av er tjänst rätt, så kan man inte som nämnts tidigare köpa en färdig mall och implementera? Alternativt skapa en egen design och implementera.. Detta borde ni lösa för att skapa känslan av flexibilitet som ni påtalar i och med att man inte blir "låst". Varför låser ni mig då till att använda era mallar?

Jag gillar tjänsten och jag kan se mig själv bli kund hos er inom en snar framtid om man skulle kunna implementera egna designer / Mallar

Kör så det ryker!
sebastianw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 15:54 #13
Hellsings avatar
Medlem

Medlem
Hellsings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sebastianw Visa inlägg
Var hittar jag möjligheten att testa en demobutik? Tycker jag har navigerat runt ett tag nu just på jakt efter den!

Antingen är jag blind, korkad - eller så är det inte tydligt nog vart jag kan hitta den för att testa den!

I skrivande stund hittade jag såklart demo-butiken, däremot hade jag som kund önskat att den är med på startsidan någonstans, så jag enkelt kan se hur enkel och snygg e-butik jag kan få på bara ett par minuter.
Demon har blivit lite gömd, det håller jag med om! Har lagt till den som menyalternativ direkt under OpenCart så den borde vara enklare att hitta nu.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastianw Visa inlägg
Sen om jag förstår beskrivningen av er tjänst rätt, så kan man inte som nämnts tidigare köpa en färdig mall och implementera? Alternativt skapa en egen design och implementera.. Detta borde ni lösa för att skapa känslan av flexibilitet som ni påtalar i och med att man inte blir "låst". Varför låser ni mig då till att använda era mallar?
Tack för bra feedback!

Det är verkligen inte tänkt att man skall känna sig "låst" på något sätt. Vi har valt att skala bort vissa saker som FTP-åtkomst och väldigt många "onödiga" funktioner i kontrollpanelen då vi kör på linjen att vi skall sköta så mycket av det tekniska som möjligt åt kunden.

Om vi försökte lämpa över allt arbete på kunden själv hade vi (enligt mig) profilerat oss mer som ett vanligt webbhotell som gillar OpenCart. Nu försöker vi mer profilera oss som en tjänst där vi sköter det mesta åt kunden.

Detta är väl ett medvetet val på gott och ont. De mer avancerade butiksägarna kan nog känna sig lite "låsta" då de är vana att sköta allt själv, men många nyblivna butiksägare kan nog tycka att det är rätt skönt att bara ringa oss eller dra ett mail där man förklarar vad man vill ha gjort och sen är det klart.

Vi vill dessutom uppmuntra till en dialog mellan oss och kunderna. Detta ger oss möjligheten att försöka bygga någon form av relation mot våra kunder, något som vi är övertygade om att det kommer gynna båda parter i det långa loppet.
Hellsing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-10, 23:11 #14
sca sca är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
sca sca är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Stavfel i er film på startsidan! Istället för bekymmersfri har ni skrivit bekvmmersfri....
sca är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017