FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns det nagra andra bra redirects man kan anvanda istallet for javascriptsredirects
som fungerar bra ur seo synpunkt och vad med javascriptsredirects ar det sokmotorerna inte gillar (trode inte dom foljde javascript???) Hoppas ni forstar fragan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Serverside-redirects med en header om varför man blir omdirigerad är väl det bästa ur seo-synpunkt. T.ex (PHP):
header ('HTTP/1.1 301 Moved Permanently'); header ('Location: http://www.sida.com/annansida.php'); I ASP får man använda Response.AddHeader om jag inte minns fel. Varför de inte gillar javascriptredirects är för att de tror att man använder spegelsidor för att locka traffik till en annan sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Med systemet vi anvader har (min jobb sida)sa maste vi ha en redirect fran index.htnl till var riktiga startsida
idag har vi det med javascript vore det battre att anvada permanent redirect istallet och vad hander da med lankarna vi har till varan startsida pagerank osv Tackar for svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det man ska tänka på är att:
www.sida.com www.sida.com/index.html sida.com sida.com/index.html är olika sidor i sökmotorns öga. Så se till att alla länkar länkar till samma. Varför redirectar ni från index.html? Vore det inte bättre att ha startsidan där? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om dina länkar ser ut typ domän.tld/ och inte domän.tld/index.html så kan du lägga in en ASP redirect eller PHP redirect beroende på server och kunskap
![]() ASP redirect | PHP redirect |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi har en stor databas med drygt 14,000 producter och sidan uppdateras dagligen osv sa det finns ingen mojlighet att ha index som start sida externa lankar lankar garna inte till
www . hemsida . com /webapp/wcs/stores/servlet/StoreCatalogDisplay?currency=GBP&storeId=10101&cat alogId=10352&langId=-1 osv sa vi maste ha en startsida med redirect eller ??? hoppas ni forstar fragan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kör då med en redirect i det språk som ni använder/finns tillgängligt, och se till att skicka med "Moved Permanently"-headern, så ska inte sökmotorerna ha något emot det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
har kollat upp lite mer och det varkar som javascript redirect inte ar att foredra
utan 301 ar att foredra och anvander man 301 sa overfors pageranken Citat:
om nagon har nagra andra forslag eller kommentarer sa vill jag garna hora dom |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kanske var lite otydlig där. Lägger man till en 301, så överförs inte PR:en direkt. Det tar nog ett tag för den att ändras.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur fungerar det nar man har <noScript>
pa sidan som har redirect hur ser sokmotorerna pa det ??? |