FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag brukar eller brukade använda atdhe .net för att streama en del sport som inte visas på svenska kanaler. Sidan fungerade som en samlingsida för streaming, tror faktiskt inte att dom höll i källan utan mer streamade vidare. Vid nåt tillfälle körde jag en tracert som ledde till Sverige, till känd leverantör.
När jag nu besöker sidan så möts jag av en myndighetssida med information om att domt agit över domänen. Frågan är hur dett är möjligt? Varför går det t.ex. inte att göra så med piratebay etc? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Använde också den sidan, främst för nhl
![]() Och som razor säger så kan de (för tillfället) endast ta namn som är reggats via registrarer i USA om jag förstått det hela rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
EU lär väl ta sig den friheten förr eller senare också. Finns ju annars exempel på hur operatörerna blockar siter i deras DNSer och det är väl illa nog. Eller att telenor (och fler?) stryper hastigheten för vissa torrent-klienter i deras mobila bredband. Fast det är nog snarare för att telenor är snåla med bandbredd än något annat. Även fast det ska vara obegränsat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tror faktiskt inte att EU skulle göra något liknande såvida det inte handlar om terrorism.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Samma sak med tvshack.net som man även haft som kund, USA som land är dom största kriminella maffian på denna värld. Man får nog kalla deras befolkning uber korkade med då dom behöver ha 1 miljon sidor varningstexter på allt med.
En domän kan aldrig vara olaglig i sig, samtidigt som en domän är global och bara för en sak är olagligt i USA så behöver det ju inte vara det i andra länder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tror inte heller EU skulle gå så långt. Inte nu i alla fall ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
allright, då förstår jag bättre. men va i hela friden gör Homeland Security i det här ärendet? Om nu inte atdh e.net sponsrat terrorism?
Om någon så hade väl USA stängt av tpb .org? Kan det ha md domänen att göra, dvs. .net? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
det är ICE som har agerat
att det är en .net spelar ingen roll, de har gjort samma med andra extensions inkl. .com och .us |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Grundlöst USA-hat. Att avfärda amerikaner som "korkade" är ovanligt korkat. USA är inte som kommunist-Sverige, helt sant. Vi är vana att staten går in och petar överallt medan man i USA av tradition har överlåtit en hel del till marknaden och domstolarna, på gott och ont.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|