Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Filmen om .SE

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-09, 17:01 #11
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Man kan väl vara nytänkande även om man inte är 20 längre? Känns ärligt talat mer stabilt med erfaren personal på sådana arbetsplatser.
Jo, absolut! Men min poäng var inte att man bara skulle ha 20åringar - videon var faktiskt rätt tråkig att både se och lyssna på.
Jag hade velat se någon som jag kan relatera till. Någon som är ung som jag.
Oläst 2011-02-09, 18:06 #12
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Jo, absolut! Men min poäng var inte att man bara skulle ha 20åringar - videon var faktiskt rätt tråkig att både se och lyssna på.
Jag hade velat se någon som jag kan relatera till. Någon som är ung som jag.
Jag kunde inte hålla med mer, det var en av dom starkaste punkterna jag tryckte på när jag skickade in mitt CV till .SE för nåt år sedan.
"Vi hör av oss"... Tror ni dom gjorde det eller?
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-09, 18:09 #13
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Är det bara massa fossiler (Maria var väl undantaget antar jag) som jobbar på .SE? Hade varit kul att se lite nytänkande, unga människor i stiftelsen!
Trots att jag kanske ses som lastgammal, så ser jag mig själv som hyfsat nytänkande eller faktum är iaf att mycket har blivit bättre sen jag landade på .SE. Sen har jag inte varit delaktig i alla förbättringar.. Men jag håller till stor del med dig; .SE är betydligt mer än "de vanliga ansiktena". Det var också därför jag skrev det här inlägget:
http://www.internetsweden.se/kollego...ra-stolt-over/
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-09, 18:23 #14
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Alltid kul att få en inblick och ansikten på folk.
Vore ju smartare att lägga filmen på företagets webbsida?

Senast redigerad av nosnaj den 2011-02-09 klockan 18:30
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-09, 18:32 #15
Jines avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg

Vad jag kan se med blotta ögat verkar det inte finnas någon under 30-35 där iaf.
Möjligtvis nån av tjejer i framkant. Fast vad dom jobbar med vet jag ej, receptionister kan det ju vara med...

Jag röstar för lite yngre personer i teamet med, som kan ge en unik synvinkel från att ha växt upp med internet sen barnsben, båda i skola och på fritid - för att sedan gå över att arbeta heltid och lägga ner större tiden av sitt liv online. Typ som mig själv dvs.
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-10, 06:53 #16
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Personligen tror jag att det är bra om .SE fortsätts att drivas utifrån kvalifikationer före att tjänster tillsätts efter ålderskvotering.
Men det står yngre personer fritt att söka utsatta tjänster. Problemet är ju dock på .SE som för alla andra arbetsplatser att det inte sällan krävs viss kompetens och erfarenhet - något yngre personer kan ha haft problem med att hunnit få med sig.
Men ditt öga bedrar - jag ska inte säga något exakt utan att kontrollera det närmare, men på bilderna finns flera "25ish", men återkommer om det.
Oläst 2011-02-10, 07:50 #17
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Tycker fortfarande IIS är en pajasverksamhet. Har alltid gjort och kommer förmodligen alltid göra
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-10, 07:51 #18
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Vad jag kan se med blotta ögat verkar det inte finnas någon under 30-35 där iaf.
Möjligtvis nån av tjejer i framkant. Fast vad dom jobbar med vet jag ej, receptionister kan det ju vara med...

Jag röstar för lite yngre personer i teamet med, som kan ge en unik synvinkel från att ha växt upp med internet sen barnsben, båda i skola och på fritid - för att sedan gå över att arbeta heltid och lägga ner större tiden av sitt liv online. Typ som mig själv dvs.
Vad förväntar du dig? Tror du seriöst att alla som har anställning på IIS jobbar 8 effektiva timmar per dag där?
Oläst 2011-02-10, 08:50 #19
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Johan H - jag börjar bli riktigt trött på din pajkastning. För mig själv hör dagar med färre arbetstimmar än 15 till ovanligheten. Och du har heller ingen aning om vem som jobbar hur mycket. Din bitterhet grundar sig för övrigt på att du fick en massa avslag på BERs tid och att du missat att betala förnyelser i tid. Jag tittade på din kritik mot .SE långt före jag själv engagerades av stiftelsen och enligt min mening är inte din kritik alls rättvis.
Oläst 2011-02-10, 10:33 #20
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Johan H - jag börjar bli riktigt trött på din pajkastning. För mig själv hör dagar med färre arbetstimmar än 15 till ovanligheten. Och du har heller ingen aning om vem som jobbar hur mycket. Din bitterhet grundar sig för övrigt på att du fick en massa avslag på BERs tid och att du missat att betala förnyelser i tid. Jag tittade på din kritik mot .SE långt före jag själv engagerades av stiftelsen och enligt min mening är inte din kritik alls rättvis.
Det spelar absolut ingen roll om du jobbar 15 timmar eller inte. Du är 1 person av 48?

Ja, min bitterhet mot IIS startade för många år sen. Sen dag 1 man hade kontakt med dom, visst, vissa saker har blivit lite bättre. Men långt ifrån av vad man kan förvänta sig av en organisation som IIS. Och största problemet, allt har tagit sån jävla tid. Därav, så kan man bara utgå från att latheten på IIS är enorm. Evolutionen från apstadiet till människa gick betydligt i snabbare takt än vad IIS "presterar".

På det ska det även tilläggas att de få saker som varit positiv som ny hemsida, anlitas av utomstående bolag. Så det är till och med inget IIS har att göra med.

Hela organisationen från dag 1 har varit en vänskapsgrupp som sett till att gynnat varandra och deras egna intressen. Vän A förser vän B med jobb (bra betalt också) och vän B står till skuld till vän A. Så går det runt i cirklar.

Ang. sena betalningen, vet inte vart du har fått det ifrån? Jag hade bildbevis m.m. Det är ännu ett problem med IIS och har alltid varit. Samarbetet med svea ekonomi. Båda skyller på varandra men det har aldrig blivit någon som tar sitt ansvar.

Ganska komiskt eller hur att du ens kommenterare just detta Peter, lår mig då få äran att citera dig.

Förbaskat beklagligt - Jag lider med dig!

Jag kan inte heller se att du kunde gjort på något sätt.
Det verkar på dig även vara en domän du inte gärna hade släppt - tråkigt nog kommer du nog aldrig få rätt mot dessa två ulvar.

Tänkt så extremt mycket lättare saker och ting vore om inte IIS vore så hedenhös att de anlitar en partner som bara tillåter giro - fatta vad likvidsdagar IIS skulle tjäna på att tillåta kortbetalningar.

Från http://www.wn.se/t26114.html

Peter, du har gått ifrån att vara en kritisk person till att sitta och hylla IIS dagligen. Ingenting har förändrats sen jag skrev det där inlägget, det enda, i din situation som har förändrats är att dom idag försörjer dig. Därav har din attityd förändrats.

Skitorganisation, alltid varit och kommer förmodligen alltid vara. Därav tycker jag det är bättre att PTS eller någon ta över driften, för IIS har aldrig levererat och kommer med största sannolikhet aldrig göra.

IIS är dock bra för vissa, speciellt staffan, dåtidens sekreterare för stiftelsen IIS (som ägde NIC AB, idag chef för "forskningen" som är ett gott skratt.

Kul att Danny kvalificerade in sig som VD från att ha haft en "komet" karriär på Spray.
Bättre att anlita KarlRoos som VD, han kan åtminstone göra layouten för IIS själv.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017