FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag skapar ett FTP konto och loggar in på den via filezilla så ser jag att det finns en mapp som heter "ck", den ligger på /public_html/ filen dvs /public_html/ck. Jag har inte skapat den mappen? Ska den vara där?
Senast redigerad av Captcha den 2011-02-05 klockan 00:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det ligger i stort sett alltid en index fil (t.ex. index.html) i rotkatalogen. Det är denna index fil som kommer syns när man går in på hemsidan (tror att det är detta som du också har).
I ditt fall handlar det handlar det om en "public_html" fil eller en "ck fil". Rotkatalogen är grundkatalogen, dvs. den katalog du kommer till när du loggar in via ditt ftp program. För den mappen har i stort sett alla webbhotell, när man loggar in på sin FTP. Det är den mappen som du ser när du loggar in. Så det som finns på din domän just nu är onödigt och den försvinner oftast när du laddar upp material på domänen. Så du ska placera allt ditt material i den mappen, om jag inte tänker helt fel nu. Jag hoppas att du fick svar på din fråga, annars får du bara säga till. Senast redigerad av William den 2011-02-04 klockan 23:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Alternativt kolla i filen och visa dolda filer, nån kanske skapat en .htaccess där och använder för att skicka besökare över till skumma sidor. Har sett det på ouppdaterade sidor för kunder hos oss några gånger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |