FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
God kväll mina damer o herrar..
Sitter nu och provar en ny bakgrund på kommande projekt. Sajten kommer främst ses av killar. Jag har fastnat för en rosa lila färg, men är det tjejfärg? Ofta har webshopar med tjej/damkläder ofta mer rosa/lila än vad kill/män butiker har. Vad tycker du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När det kommer till design finns det enligt mig egentligen inga sådana gränser. Det kan dock vara svårt att få det att inte se "tjejjigt ut", men det går. :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du får testa dig fram och välja en färg som passar in bäst. Om du tycker att rosa/lila passar in bäst, då får du väl välja det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Japp, rosa är en tjejfärg. Därmed inte sagt att du inte kan använda rosa till en butik med män som målgrupp.
Blir din design snygg i rosa så bör du välja rosa, oavsett vilket kön din målgrupp har. Men riktar du dig till killar så bör du kanske inte kombinera det med enhörningar och blommor. Det finns dock ett undantag. Är din målgrupp killar under 15 år så bör du avstå helt ifrån att använda rosa överhuvudtaget. Barn före puberteten använder färger för att bekräfta sin könstillhörighet. För små barn så är därför färg väldigt viktigt. Efter puberteten så blir det ganska tydligt vem som är pojke och vem som är flicka oavsett färgen på mössan, och då förlorar färgerna i betydelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sportbladet har rosa bakgrund. Jag ser inget fel i det, men som sagt, rosa är annars en tjejfärg.
Vissa gillar det, med de flesta inte. OT: Själv har jag mycket rosa i garderoben ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rosa är en tjejfärg
Blått är en grabbfärg Lila är en gayfärg. Svart är en coola-killen-färg Vitt är oskuldens färg. Grönt är en hippiefärg Rött är en slampig färg Skriv nu ut och sätt upp tydligt på era arbetsplatser, så ni inte råkar använda fel färger i något projekt. Eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är väl inte bara färgen som avgör, utan layouten och designelementen totalt. För att ta ett exempel som "ligger mig nära" (arbetsmässigt och geografiskt) funkar väl denna sajten både för kärringar och gubbar? Eller? www. asiawebdirect. com
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bara rosa = tjej
vit bakgrund med rosa element = sjukt inne på webbdesigner just nu Mörklila = tycker jag är ganska könslöst |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
lila är min favoritfärg, men skulle nog aldrig designa en webbsida i genomgående lila.. världen är inte redo för mig och mina palletter
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()