FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag valde att köpa en resa med travelstart.se,
Priset var det lägsta jag kunde hitta på prisjakt, 498 kr. När jag går till kassan och väljer att betala står det fortfarande 498 kr, Men på kvittot står det 598 kr.. Jag blir såklart väldigt förvånad och ringer upp och frågar varför dem dragit 100 kr mer än vad som angavs.. Hon påstod att det var en rabatt på 100 kr för dem som väljer att betala med bankdosa.. Men om det är en rabatt borde ju dem 100 kr vara inräknade i priset som visas och inte först på kvittosidan? Är det lagligt att göra såhär? enligt mig är det sjukt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
läs avtalet och allt det "finstilta"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har alltid köpt mina resor hos travelstart och det har aldrig varit några problem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
har du betalat 498 kr eller 598 kr?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Flygbolag är fula fiskar, tyvärr. Använd distansköpelagen för att häva köpet, och gör därmed en ny beställning om dem tjafsar.
Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dem drog 598 kr från kortet, och det visades 498 kr i kundvagnen, dem drog alltså 100 kr för en kortavgift.. denna kortavgift visades inte i slutsumman i kundvagnen utan visades först på kvittosidan..
Sedan förstår jag inte hur det kan kosta 100 kr att betala med kort? dem borde nog se över sina avtal om dem har så dyra kostnader från t.ex DIBS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Travelstart är väl inget flygbolag? Snarare så att lågprisflygbolag är fula fiskar.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad jag har förstått så finns ett undantag i den nya lagen om kortavgifter där just flygbolag är dem enda som får lov att ta ut en kortavgift, någon som vet varför det är så?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl snarare utländska bolag som inte behöver följa svenska regler tror jag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|