FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon mer som inte kommer in på Binero?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar vara "lite" packetloss bakom deras brandväggar. :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Enligt Binerodrift
LSP Cluster 01 (PHP) HTTP 99.83% 57m 12s Jag trodde att om man använde kluster så skulle detta inte inträffa??? Då ska väl nån annan maskin i klustret ta över... Hopplöst dåligt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick detta precis:
Hejsan, Dessvärre har vi haft ett nätverksrelaterad störning som har orsakat problemen ni upplever. Våra tekniker jobbar på att lösa detta, det mesta ska åter vara igång men kan hända att visa korta nertider kan upplevas vid eventuella uppstarter av våra nätverkstjänster. Vi beklagar självfallet detta djupt och refererar till vår drifthemsida för senaste information: www.binerodrift.se Med vänlig hälsning Henrik Janzon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Happ de domäner jag har hos binero är för tillfället nere... IGEN! =/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klustrade och lastbalanserade servrar (eller lösningar) är också oftast extremt beroende av någon central lagringslösning. Gäller att man har nätverket som klararar av transmission mellan servrar och storage och sedan storage som aldrig går ner eller svajar. Något som jag tror många "kämpar med".
Jag trodde inte Amazon EC2 kunde gå ner om du hade redundans mellan sk "availability zones" - de var dock nere i över fyra dagar nu i veckan (för vissa kunder). Storage problem... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Danielos - absolut finns det massor av lösningar. Jag menar bara på att klustrat i sig är inte en garanti för noll nertid. Det finns en hel del andra möjliga felkällor. Vad Binero i sig möjligen lider av har jag inte en aning om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Bineros fel är väl att de har köpt in ett system
De inte verkar ha kunskapen att ratta själva. Hur kan man annars förklara alla dessa missar som begås? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|