FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Satte ihop den här sidan i maj förra året, och det är en sajt riktad mot dem som ska göra förarprovet och vill "läsa på" lite innan.
Länk Funktionaliteten inklusive betalkoppling till Payson är komplett, det som kanske inte är 100% färdigt är admindelen, men den grundläggande funktionen finns där. Det finns inte så mycket trafik att skryta med (se analytics nedan). Analytics Inga inkomster då sidan ej lanserats fullt ut. Det finns heller inte så många rutter upplagda (närmare bestämt 6 st i Göteborg). Säljes på grund av tidsbrist/andra projekt. Funktioner/tekniskt: - php/mysql - funktion för att importera data från GPS-logger - funktion för att lägga till nya rutter via google map interface - kommentarsfunktion - funktion för POI (points of interest), se http://www.uppkorning.info/rutt/4 för exempel - möjlighet att koppla på betalt medlemskap (koden för detta är färdig) - betalkoppling till Payson Du bjuder på: - domänen - koden (egenutvecklad till 90%) - designen (eller brist på sådan) - databasen - medlemmar/epostadresser (finns c:a 115 st) Demokonto (admin): skicka pm för uppgifter (bara om du är intresserad tack) Reservationspris: 5000kr ex moms Säljes som företag. Pågår minst till 14/2, ev längre om reservationspris ej uppnåtts. Senast redigerad av mephisto73 den 2011-02-03 klockan 09:37 Anledning: korrigerad länk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
En väldigt snygg sida måste jag säga
![]() Är den 90% klar eller du har gjort 90% av sakerna själv och ngn annan 10%? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den är väl c:a 90% klar (beroende på hur man nu definerar "klar"), och jag har gjort 90% av kodningen, resten är open source grejer... (slider, lite classer etc.)
Och tack för berömmet. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sänker reservationspriset till 2000+moms för att se om det väcker något intresse.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hur mycket vill du ha om du kodar den klart?
2000 plus? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tråkigt att höra
![]() Lycka till med försäljningen... Det är en väldigt fin sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Analytics länken funkar icke.
Ett par frågor; Lägger medlemmar själv till olika rutter, eller är det du själv som lägger in? Är det endast olika rutter som det är tänkt att denna sida skall visa eller har du även exempelvis Fasprov och gamla slutprov (som är officiella prov från Transportstyrelsen)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har fixat analytics-länken.
Tanken med den sajt var först att jag skulle lägga in alla rutter. Jag körde helt enkelt efter uppkörningsbilarna med en GPS-logger och importerade ruttern till databasen. Sedan kodade jag en funktion för medlemmar att själva lägga upp sina uppkörningar via ett point-and-click-interface med Gmaps. Så båda möjligheterna finns. Sidan var tänkt enbart för förarprovet, då det redan finns ett antal som riktar sig mot teoriprovet - så det finns inget material för detta. Mitt problem, som alltid, var att få snurr på det hela med besökare och folk som lägger till material. Ett tag körde jag dock betalt medlemsskap på prov (då tanken var att jag själv skulle lägga upp allt material) och det trillade in ett par betalningar faktiskt (på 199kr), men jag ansåg innehållet för tunt för att motivera betalande kunder. Säljer jag inte sajten nu så tänkter jag försöka fylla på databasen med rutter för Göteborg med omnejd och sedan ta betalt för det - när jag får tiden att skugga uppkörningsbilarg igen dvs. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|