FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har hittat en konkurrent vars hemsida går att nå via 4-5 olika domäner. Sidan funkar perfekt på alla och ingen länkar till den "riktiga" sidan.
Nu till frågan: Hur ser google på detta? Vilken sida straffas? Hamnar alla i index? Nackdelar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det räknas som duplicate content och vilken som straffas är förmodligen slumpmässigt. Vi får anta att Google försöker komma på vilken av sidorna som var först med materialet, men då det kan vara en omöjlig uppgift har de säkert andra metoder också (till exempel vilken som får flest besökare). Jag har varit med om något liknande där olika undersidor finns med i indexet från olika domäner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ta dig en titt här, Amnell: https://www.google.com/webmasters/to...rt?hl=sv&pli=1 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men om man är samma ägare av alla sidor så är det ju inte så smart, målet med texten på siten borde vara så unik som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Det är inte alls ovanligt att Google indexerar samma text 10 gånger tämligen högt upp i resultaten, samtidigt som de kan vara stenhårda på att andra texter bara får förekomma EN gång. Det beror helt på vad för typ av text det är och var den indexerats först osv. Google analyserar det mesta idag.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-24 klockan 15:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Ok, intressant. Jag kommer lansera en ny sajt inom kort och jag har/äger vårt sajtnamn inte bara i .se utan även .nu .com etc. samt även två vanliga felstavningar. Tanken är/var att alla dessa domäner skulle redirectas direkt till startsidan på .se. Nu börjar jag bli fundersam, är detta rätt eller en ett bra sätt att göra på? Jag vill ju inte missa kunder som stavar fel eller använder "fel" toppdomän... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||