Citat:
Ursprungligen postat av Captcha
Jag skulle rekommendera att du kör en 301 redirect från alla andra sidor till .se, då är både besökarna och Google nöjda.
|
Mycket riktigt, och precis vad jag hade föreslagit. Langa en 301:a från alla domäner till en domän - förslagsvis domänen som har ändelsen .se då dina besökare antagligen är svenska.
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Jag skulle också vilja rekommendera detta, det är för att 301 redirect ger en länkkraft som är väldigt bra, typ som att du har din länk i en ankartext (tror det är så) på en välkänd sida som google gillar med relevant innehåll till din sida.
Rätta mig om jag har fel, någon! 
|
En 301:a berättar för Google att en sida flyttat permanent. Och länkkraft som den tidigare sidan innehar flyttas delvis till den nya sidan. Men inte allt!
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s
301 är för att peka om adresser till ett annat domän och fungerar inte riktigt som "länkkraft".
|
Du har både rätt och fel. 301

r är till för att peka om adresser. Men de överför faktiskt (en del) länkkraft också.
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha
Du har fel, det är det sättet Google rekommenderar för att redirecta en sida och länkkraft.
|
Japp! Google rekommenderar 301

r då deras sökmotor föredrar det. Och en del av länkkraften glider med vid en 301:a. Men inte all!
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Ok, då hade jag väll rätt, eller? 
|
Japp! Förstod dock inte vad du menade i slutet.