FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla,
Jag har under mellandagarna uppdaterat en webbplats med lite förändringar, bland annat ny header som råkade innehålla noindex, nofollow från dagarna innan då sidan kördes på en testserver. Nu är det åtgärdat men vi syns fortfarande inte alls på Google som tidigare, trafiken ligger kvar på detsamma. Hur lång tid tar det att hamna i sökresultaten igen? Mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är det ingen som kan säga bara så där. Men om ni tagit bort noindex och nofollow från er header så är det bara att vänta på att Google besöker er sida igen.
Jag föreslår att ni pingar, alternativt bygger några länkar till sidan. Då hjälper ni Google på traven skulle man kunna säga. Hade jag varit i dina skor hade jag slängt in en länk till sidan i min signatur här på WN. Annars är det bara att lämna några kommentarer på diverse bloggar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Då väntar jag ivrigt och skapar några inlänkar, tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Känns bättre att lösenordsskydda eller på annat sätt spärra er testserver från åtkomst av icke behöriga personer.
Att sätta noindex, nofollow bara för att det är en testserver verkar som en mindre smart lösning :-) Syftet är ju att test och prod ska vara identiska, annars är det svårt att testa saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har löst det genom att köra en noindex, nofollow som standard på allt på vår testserver. Kan vara ett tips
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
NU är allt indexerat igen, phu! Tror det blir en htaccess med lösenordsskydd i framtiden. Helt enig med nosnaj att det bör vara identisk test inför skarp lansering.
Tack för hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Absolut, håller med er om det. Ingenting bör skilja sig mellan utveckling och produktion om så är möjligt och det är det i princip alltid.
![]() |
Svara |
|
|