FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Synd att du tycker det. Jag är en stark motståndare till diktatur och jag tycker att det är bättre med handlingskraft än att bara se på.
Citat:
Liksom den Europeiska friheten är också Iraks frihet tack vare USA, amerikanska soldater och handlingskraftiga ledare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skämtar du nu? Det var helt på egen hand till att börja med och de struntade blankt i FN och världssamfundet precis som de har gjort vad gäller mänskliga rättigheter / tortyr, internationella miljövårdsavtal etc. Som om det inte vore nog så var det så både i Irak och i Afghanistan att man gav sig efter de som man tidigare stött, beväpnat och utbildat militärt. Ett fatalt misslyckande från början till slut. Att vända kappan efter vinden är en ganska värdelös och meningslös politik i det långa loppet. Därmed inte sagt att det inte gjort någon som helst nytta men man kan inte bete sig på det viset oavsett syftet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-06 klockan 15:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Smsa låna???
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fast det blir ju $14 000 000 000 000 USD / $428 => 32 000 000 000 lån => $2 048 000 000 000 i uppläggningsavgifter... Med Lindorffs vinstmarginal 59% så borde det bli $1 208 000 000 000 i vinst och 26,3% i skatt av det => ca $318 000 000 000 i skatt till svenska staten dvs 2 218 000 000 000 Mkr ungefär som Sveriges BNP under 1 år enbart i skatteintäkter av vinsten på uppläggningsavgifterna... bara som ett räkeexempel.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
de kanske kan ringa bluestep?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Kapitalismen är skit, men ändå oftast bättre än alternativen. ;-P De mäktiga bankernas och ländernas lånekarusell har nu nått en hastighet att den är omöjlig att stanna utan enorma uppoffringar. Arnold S (ett exempel) lovade att sanera Kaliforniens ekonomi och titta hur bra han lyckades. USA står inför enorma problem. Det är i varje fall min övertygelse. Jag hoppas jag bara fått en släng av lite cynism/pessimism.
![]() |
Svara |
|
|