FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan finns det väl olika grader av manipulation inom SEO. Att skapa en sida som lätt läses och tolkas av Google ser jag som mindre manipulerande än att köpa tusentals inlänkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag säger bara en sak, passa er när ni köper länkar.
Jag låg nyligen på plats 3 i serp på ett visst ord. tänkte jag gör ett sista ryck och köper ett större länkpaket ifrån relaterade sidor. Jag vidtog säkerhetsåtgärder som att be säljaren lägga ut länkarna några om dagen bara och i den löpande texten. (så inte google anser det som spam) aldrig bra med för mycket inlänkar för snabbt har jag lärt mig. ------ > Pang!! och jag flög ner från min plats 3 som jag legat på i månader till plats 19! och verkar vara ritkigt svårt att klättra upp igen. Jag vet inte hur exact google gör när de straffar en, men jag hoppas verkligen jag en dag ska kunna klättra upp igen, det va sista gången jag köper länkar iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Med prydlig och tydlig title, description, meta ord och med prydlig hemsida i övrigt så ser resultatet bättre ut i sökmotorns resultatlista. Besökaren kan därigenom bättre läsa ut länken och förstå vilken sida det är han kommer till. Därför blir resultatet bättre... Detta är kanske inte riktigt att manipulera, men att vara tydlig!! Dock påverkas resultatet så det då enligt vissa ses som manipulation. Men vad att göra åt okunskap!? :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
om man nu har blivit straffad bara för att för många länkar dykt upp på kortid och därför fallit i serpsen. går det någonsin att få tillbaka sin position? eller är det kört?finns det nåt jag kan göra?
Tack för ditt svar med Sweely men jag tror faktiskt inte det är temporärt, är inte helt okunnig inom SEO heller och jag förstår ju att jag på nåt sätt blivit straffad för har gått någon vecka nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
knullis: det är klart det går, beroende på hur allvarligt det är. Har du placerat en länk till din sida på en miljon irrelevanta bloggar så skulle jag vilja påstå att skadan är permanent.
Jag fick ut två hemsidor ur Googles filter här om dagen. Pröva med att lägga upp en artikel på över 300 ord, samt bygga några kvalitativa länkar - förslagsvis via en artikelkatalog. Nämnvärt är att ena sidan hade varit straffad hos Google i nästan ett år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ähh. Jag outsourcar jämt länkbygge av filippiner/indier, oftast i form av web 2.0 sidor, "social bookmarks" och forum signaturer.
Bara bra erfarenheter av detta. Se till att det görs på ett naturligt vis. Låt google indexera och hitta länkarna naturligt, påtvinga inte en indexering genom att pinga varenda länk bara. Har dock erfarat ett par gånger när jag byggt på tok för många länkar under kort period att fått min sida att hamna långt ner på serpen ett par dagar, för att sedan efter 4-6 dagar senare komma tillbaka på en MYCKET bättre position än vad jag var på innan jag föll. Googledansen är klurig. Senast redigerad av c0ff3h den 2010-12-28 klockan 18:45 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Ofta säger man "g00gle dance", men om de vore så lätt att döda platsen så skulle man lätt kunna fimpa konkurrenter genom lite länk spammande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det går inte att förstöra en placering via dåliga länkar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|