Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att köpa länkar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-16, 17:08 #11
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrWize Visa inlägg
Ha, ha ... är det inte vad alla SEO's sysslar med? Att manipulera sökresultaten för sin egen och/eller kunds räkning?

/Patrik
Jo, jag tror inte jag har sagt något annat.

Sedan finns det väl olika grader av manipulation inom SEO. Att skapa en sida som lätt läses och tolkas av Google ser jag som mindre manipulerande än att köpa tusentals inlänkar.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-16, 19:02 #12
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Standard passa er

Jag säger bara en sak, passa er när ni köper länkar.
Jag låg nyligen på plats 3 i serp på ett visst ord. tänkte jag gör ett sista ryck och köper ett större länkpaket ifrån relaterade sidor.

Jag vidtog säkerhetsåtgärder som att be säljaren lägga ut länkarna några om dagen bara och i den löpande texten. (så inte google anser det som spam) aldrig bra med för mycket inlänkar för snabbt har jag lärt mig. ------ > Pang!! och jag flög ner från min plats 3 som jag legat på i månader till plats 19! och verkar vara ritkigt svårt att klättra upp igen.

Jag vet inte hur exact google gör när de straffar en, men jag hoppas verkligen jag en dag ska kunna klättra upp igen, det va sista gången jag köper länkar iaf.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-16, 21:25 #13
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Jag låg nyligen på plats 3 i serp på ett visst ord. tänkte jag gör ett sista ryck och köper ett större länkpaket ifrån relaterade sidor.

Jag vidtog säkerhetsåtgärder som att be säljaren lägga ut länkarna några om dagen bara och i den löpande texten. (så inte google anser det som spam) aldrig bra med för mycket inlänkar för snabbt har jag lärt mig. ------ > Pang!! och jag flög ner från min plats 3 som jag legat på i månader till plats 19! och verkar vara ritkigt svårt att klättra upp igen.

Jag vet inte hur exact google gör när de straffar en, men jag hoppas verkligen jag en dag ska kunna klättra upp igen, det va sista gången jag köper länkar iaf.
Det är högst sannolikt bara någonting temporärt. Har inte undersökt ditt fal grundligt, men du lär inta din vanliga position inom några dagar. Jag gissar på det
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-17, 03:15 #14
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg

Det behöver inte bero på att länkarna var köpta. Jag tycker att straffet borde varit hårdare i så fall. Om det ens har med länkarna att göra så är min gissning att de triggade någon automatiskt "försvar" hos Google. Kanske för att de lades upp för snabbt trots ditt påpekande.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-17, 12:30 #15
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize Visa inlägg
Ha, ha ... är det inte vad alla SEO's sysslar med? Att manipulera sökresultaten för sin egen och/eller kunds räkning?

/Patrik
Nja... inte att manipulera men att visa resultatet mer eller mindre tydligt.
Med prydlig och tydlig title, description, meta ord och med prydlig hemsida i övrigt så ser resultatet bättre ut i sökmotorns resultatlista.
Besökaren kan därigenom bättre läsa ut länken och förstå vilken sida det är han kommer till.
Därför blir resultatet bättre...

Detta är kanske inte riktigt att manipulera, men att vara tydlig!!
Dock påverkas resultatet så det då enligt vissa ses som manipulation. Men vad att göra åt okunskap!? :-)
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-17, 12:32 #16
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

om man nu har blivit straffad bara för att för många länkar dykt upp på kortid och därför fallit i serpsen. går det någonsin att få tillbaka sin position? eller är det kört?finns det nåt jag kan göra?

Tack för ditt svar med Sweely men jag tror faktiskt inte det är temporärt, är inte helt okunnig inom SEO heller och jag förstår ju att jag på nåt sätt blivit straffad för har gått någon vecka nu.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-17, 13:24 #17
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

knullis: det är klart det går, beroende på hur allvarligt det är. Har du placerat en länk till din sida på en miljon irrelevanta bloggar så skulle jag vilja påstå att skadan är permanent.

Jag fick ut två hemsidor ur Googles filter här om dagen. Pröva med att lägga upp en artikel på över 300 ord, samt bygga några kvalitativa länkar - förslagsvis via en artikelkatalog.

Nämnvärt är att ena sidan hade varit straffad hos Google i nästan ett år.
Oläst 2010-12-28, 18:33 #18
c0ff3hs avatar
c0ff3h c0ff3h är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2010
c0ff3h c0ff3h är inte uppkopplad
Nykomling
c0ff3hs avatar

Reg.datum: Dec 2010
Ähh. Jag outsourcar jämt länkbygge av filippiner/indier, oftast i form av web 2.0 sidor, "social bookmarks" och forum signaturer.
Bara bra erfarenheter av detta.

Se till att det görs på ett naturligt vis. Låt google indexera och hitta länkarna naturligt, påtvinga inte en indexering genom att pinga varenda länk bara.

Har dock erfarat ett par gånger när jag byggt på tok för många länkar under kort period att fått min sida att hamna långt ner på serpen ett par dagar, för att sedan efter 4-6 dagar senare komma tillbaka på en MYCKET bättre position än vad jag var på innan jag föll. Googledansen är klurig.

Senast redigerad av c0ff3h den 2010-12-28 klockan 18:45
c0ff3h är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-28, 18:45 #19
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Ofta säger man "g00gle dance", men om de vore så lätt att döda platsen så skulle man lätt kunna fimpa konkurrenter genom lite länk spammande.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-28, 22:18 #20
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Det går inte att förstöra en placering via dåliga länkar.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017