FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan,
jag hade det tråkigt en dag och kom på att jag skulle kunna programmera ett enkelt system som ger mig de senaste/viktigaste informationen samlad på ett enda ställe. så jag bestämde mig för att starta "Project Home Sweet Home"... en mycket enkel applikation i .net C# som ger mig senaste/viktigaste informationen direkt vid matbordet... perfekt för mig på morgonen när man käkar frukost... ![]() det jag skulle ha feedback på är för det första om detta kommer bli till en succé/flopp? sen är det, det gamla vanliga, feedback på design, något mer man kan tillägga, och hur man skulle kunna utveckla den ännu mer...(vilken info vill man kunna se? :S) ![]() Förklaring till Home Sweet Home ![]() så ser det ut när den är uppsatt i matrummet på en 17 tums skärm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gillar idén. Du är en sann entreprenör.
Dock lär någon som jag inte ha användning för den. Men jag gillar't! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gillar idén skarpt! Skulle nog vara användbart. Om du planerar att släppa den lös så skulle det vara trevligt om man kunde arrangera om bland uppgifterna samt välja vad som ska visas och inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag instämmer med föregående talare, idéen är bra!
Fast varför har du nyheter från Malmö men busstider från UL? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
och nyheterna är inrikes, så det slumpas fram ca 20 senaste inriksnyheter. dock skulle det absolut inte vara några som helst problem att bara presentera lokala nyheter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag har också en köksdator där jag har gjort samma grej. Min applikation är inte speciellt avancerad. Kodad i QML med QT, mest för skojs skull. Just nu letar jag efter en touch-overlay som passar min skärm.
Men det är smidigt som tusan. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Schysst!
Nästa buss är kanske inte så relevant om den går om 1 minut. Man vill ju kunna se nästa avgång som man rimligen kan hinna med och minst en till efter det. En bra sån här mjukvara skulle jag kunna betala en slant för. Skulle vara schysst att ha som skärmsläckare på datorn också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Riktigt skön idé faktiskt. Har tänkt på en liknande sak förut men aldrig fått tummen ur
![]() Utseendet på appen var kanske inte något att hänga i granen. Det känns på tok för plottrigt för min del. Byt typsnitt och tänk enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Oh vill osså ha, med några SL busstider typ o lite nyheter o klocka vore nice.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bra jobbat! :-) Kanske inte blir någon ekonomisk framgångssaka, men som en app till smartphone / platta vore det rätt trevligt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|