Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hitta nya kunder? Era bästa tips!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-02, 20:44 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Se till att du blir Trollhättans världsmästare på något mycket konkret, så dina kunder börjar prata om dig i positiva ordalag. För att du ska nå det målet måste du fokusera stenhård på ett smalt område.

Om du har några bra kunder så fokusera stenhård på dem.

Se hela tiden till kundens behov, inte till ditt behov att sälja !!!

Vad kan du lösa för problem ute hos dina bästa kunder?

Välj en typ av problem som många/flera av dina kunder har problem med! Och som de inte kunnat få hjälp med av andra företag, då har du en bra kandidat till fokusområde.

"produktifiera" dina lösningar.

Wbbsidan innehåler för mycket text, lägg upp de problem som du löst hos dina bästa kunder där i stället.

Under tjänsten Webbpaket står det:

Citat:
Vill ni ha en proffessionel, snygg och smart hemsida gratis?
Sen står det raden under att det kostar 399 kr, där tappar du din trovärdighet.

Gratis kan aldrig kosta 399 Kr!!!!! Minst ett av dessa priser är felaktigt!!!!!

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-02 klockan 20:50
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 21:16 #12
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Sen står det raden under att det kostar 399 kr, där tappar du din trovärdighet.

Gratis kan aldrig kosta 399 Kr!!!!! Minst ett av dessa priser är felaktigt!!!!!

Det är ju dock drift av den som kostar det, design osv är faktiskt gratis! Hur som misstänkte jag faktiskt att det kunde tolkas precis som du säger så borde nog ändra lite i texten.
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-10, 02:38 #13
NorBiz NorBiz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
NorBiz NorBiz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
......................................

Senast redigerad av NorBiz den 2010-12-10 klockan 03:16
NorBiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-10, 03:11 #14
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Nätet är bra men det slår inte "ansikte mot ansikte" när man är ny

Kan du sociala medier? Hur företagare kan använda det? Jag skulle i så fall tro att du kan få komma till de flesta företagarföreningar, Rotary etc och berätta/undervisa om det i en halvtimme. Berätta i så fall i inledningen vad du gjort och gör och håll dig sedan till ämnet. Ha med en "folder" (dubbelvikt A4) där du på insidan tar upp ämnet men på baksidan informerar (saluför) dina tjänster.

En gratistjänst jag tror på är "diagnos av din hemsida". Där du erbjuder dig att se över deras nuvarande webbplats och utan förpliktelser ge förslag på förändringar inkl kostnadsförslag.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 16:39 #15
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Jag har en kompis som driver eget, han ar vass pa att programmera sidor men lite samre pa designa sidor. Han har tva kunder som han far jobb av kanske 1-3 ganger/ar och sen har han en anstallning pa sidan om pa heltid.

Personligen sa tycker jag att, nar jag val far hjalp av honom med nagot pa mina hemsidor, till exempel att uppdatera ett stycke text, lagga in en bild eller nagot smatt sa gar det blixtsnabbt. Men med tiden har han totalt tappat intresset for att programmera. Manga sager att han ar riktigt duktig pa det han gor men nu for tiden hobbyprogrammerar han bara och skulle han bara lagga manken till, bara lite lite sa skulle han kunna livnara sig pa sin verksamhet - sa val kanner jag honom. Vi har namligen varit mycket goda vanner i cirka fyra ar men idag kanner jag inte igenom honom. Han ar inte den person som han en gang var.

Som jag sa. Jag kan t ex skriva pa MSN "jag skulle vilja andra en text t ex", ja da gor han det pa fem minuter och sen ar det klart. Han hjalper manga av sina andra vanner ocksa med saker och ting. Tillaggas bor att jag betalar honom for dom gangerna som han hjalper mig.

Men vart vill jag komma?

Jo, att han har tva fasta kunder som han far cirka 500kr ifran varje gang han gor nagot. Han lagger in bilder ut en kund och en annan uppdaterar han texten for. Skulle han bara lagga manken till sa skulle han komma riktigt langt tror jag. Dessa tva kunder ordnade jag at honom och sen fick han bara fler och fler kunder, och han ar ensam. Som mest hade han 20 kunder som stod pa rad efter varandra for att fa en hemsida skapad.

I borjan sa rekommenderade jag honom till valdigt manga och han hade arbeten upp over oronen men med tiden har mitt intresse for honom blivit valdigt svagt och mitt fortroende for honom har svalnat av ganska mycket.

Det kanns liksom sa trakigt. Man ser att en person har talang for nagot men han anvander inte sin talang, utan han hoppar over det. Jag vet att hans storsta passion i livet ar programmera och designa hemsidor. Han kan, om han vill saga upp sig fran sitt jobb och jobba med hemsidor livet ut, sa duktig ar han.

Men jag hjalpte honom med att hitta kunderna till honom igenom mina vanner och mitt natverk. Han har aldrig annonserat i media, utan det ar igenom mig.

Sa jag sager, mun till mun-metoden ar den basta som finns. Det sprider som jag ringar pa vattnet om vem som ar dalig och vem som ar den battre.
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017