FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej! Vet inte om jag är inne på rätt avdelning, mod får flytta till rätt om detta är fel.
Jag är ute efter ett lite mer "avancerat" webbformulär. Såhär ska de funka: 1. Användare registrerar formulär, där han/hon anger sitt telefonnummer och namn bara 2. Användaren får ett formulär där han/hon kan fylla i vänners namn, personnummer (ej sista 4) och telefonnummer 3. Ingen in-data får vara exakt likadan, t ex alla får inte heta Lisa Larsson och va född 950304 (gäller då hela databasen inte bara gästlistan för t ex Anna andersson) 4. Hela databasen ska sen gå att söka igenom. Detta är tänkt att användas till en gästlista funktion till ett mindre disco.. så därför undrar jag om det finns något sånt här eller liknande ute gratis? Att koda kan jag inte och ekonomin finns inte för att hyra in. Vi har webbplats där vi kan installera PHP script! Senast redigerad av pajas den 2010-12-01 klockan 18:41 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.tectite.com/ (Formmail) har funkat för mig med liknande önskemål. Den är skriven i PHP och stöder databaser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Fortsätt gärna tipsa ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du inte vill anlita någon så får du ta och lära dig PHP och MySQL, förslagsvis, då jag tvivlar starkt på att det finns något färdigt formulär med en färdig databasfunktion , i alla fall för ett sånt här specifikt ändamål.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Trodde de hade lagt in stödet för mysql.
Den kan skriva till CSV som sen kan antingen importeras till valfri databas eller hanteras i Excel men det kanske är för mycket bök. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||