FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Generellt så är det göra det lite enkelt för sig att säga att min inte skall använda Flash för att det inte är tillgängligt för alla. Om det gör att det gör sidan några procent effektivare på vad du vill åstadkomma med den så kan resultatet bli bättre än om du fokuserar på 100% tillgänglighet. Men det är främst då det gäller exempelvis ren branding och komplexa applikationer som Flash kan vara till hjälp, och i ditt fall tror jag att en HTML-sida skulle vara det enklaste sättet att få ett bra resultat med minimal ansträngning. Men som sagt behöver man inte välja. Du kan exempelvis spara all information som XML och ladda in den i Flash. Sedan kan du med XSLT enkelt presentera en HTML-sida med samma innehåll om det är så att användaren inte har stöd för Flash. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sidan såg inte superbra ut. När du sa att den var gjord i flash förväntade jag mig något sjukt fantastiskt, men så var inte fallet. Föreslår att du bygger en sida i HTML istället ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Fantastisk hade väl bara resulterat i 20sek laddningstid istället för 6sek ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Att bygga hela hemsidor i Flash, där man lika gärna hade kunnat gjort det med html är en BIG NO-NO |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.carglass.se/ Bara tog första exemplet jag hittade men tycker den är rätt schysst ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Exempelvis finns det många duktiga designers som enkelt kan göra en snygg design med Flash. Att göra samma sida med jQuery kan bli betydligt mycket mer arbete trots att varken resultat eller tillgänglighet förbättras. Sedan kan det vara så att det missbrukas i 9 fall av 10 för att det är såpass lätt att "flasha" till det, vilket gör att man drar uppmärksamhet från innehållet, men det är en dålig anledning att förkasta teknologin. Det finns ju även extremt många usla HTML-sidor. Så länge sidan är tillgänglig, kan indexeras och erbjuder en bra användarupplevelse tycker inte jag det finns några NO-NO's. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Verkar bli flash header och resten i html tror jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad menar ni med sökmotor problem BTW?
Vad jag kan se så indexerar google hemsidan helt utan problem, söker du te.x "Biltvätt umeå" på google (från västerbotten där vi befinner oss iaf, beror väl på vart man bor) så ligger vi högst upp. Så är det med de flesta sökord där vi t.om går om konkurrenter som funnits i 10år och har html sida. Har givetvis anpassat det via googles verktyg och gjort det som behövs göras med te.x sökmotor optimering, lagt in robots.txt också. Senast redigerad av Amstaff den 2010-10-18 klockan 21:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Säg att jag vill ha en Aquapel behandling och söker efter "Aquapel Umeå", då är inte det ordet indexerat alls eftersom det är inbakat i din swf. Hade du sett till att göra allt innehåll möjligt att indexera hade du kunnat få betydligt fler sökträffar på andra ord en de som är med i din titel. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|