FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det blev ju lite märkligt under bytet av affärsmodell. En av mina domäner, design.se, byte plötsligt flyttad från loopia till binero utan min vetskap. Eftersom den ej var aktiv vid tidpunkten tog det mig månader innan jag förstod vad som hade hänt. Ringde Binero och fick ett namn på en person som hade gjort en överföring. Otroligt konstigt att inget mail hade kommit till mig från varken loopia eller binero ang överföringen. Jag stod fortfarande som ägare till namnet så ingen större skada skedd men man hade lust att kontakta personen ifråga och säga några sanningsord...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Polisanmäl personen. Har du inte godkänt en överlåtelse borde du kunna gå segrande ur både ett brottmål och ett civilmål. Även om registraren har gjort fel så har väl personen som nu är ägare gjort ett ännu större fel genom att inte avsäga sig ägarskapet? Gå direkt på ägaren med en rättslig prövning iställlt för att gå på mellanhanden, det är min spontana tanke.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
@kw_wasabi - lugna ner dig lite. Det finns ingen person som låtit bli att avsäga sig något..
Jag har nu undersökt förloppet och skickat det till wojt och berörd registrar. Vad som skett har jag presenterat för wojt, men överlåter till de berörda att lösa problemet. Vill wojt skriva mer i ärendet på wn, så är det upp till honom. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|